سرمقاله

سیاست انقباضی از جیب چه کسانی؟ ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17836  |  صفحه ۱۲ |   |  تاریخ: 08 آبان 1402
    نگاهی به تنها مکلارن P1 اسپایدر؛ تک ساخت لانزانته
    یکی از خاص‌ترین نمونه‌های مک لارن P1 را می‌توان محصول اسپایدر شرکت لانزانته دانست که فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده است. مک لارن P1 در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و یکی از اضلاع مثلث مشهور سوپر اسپرت‌های عصر جدید بود. دو ضلع دیگر این مثلث را فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ اسپایدر تشکیل داده‌اند. تقریباً ۷ سال از معرفی P1 گذشت تا اینکه شرکت لانزانته بریتانیا تصمیم گرفت روی نسخه روباز این خودرو کار کند. اولین بار در تابستان سال ۲۰۲۲ استارت این پروژه زده شد و نهایتاً P1 تک ساخت آماده تحویل به مالک خود گردید؛ اما قبل از تحویل خودرو مجله هاگرتی فرصت تست این هیولا را داشته است.
    البته شاید در نگاه اول نتوان به عمق کارهای صورت گرفته روی مک لارن P1 اسپایدر لانزانته پی برد چراکه شبیه P1 استاندارد منهای سقف به نظر می‌رسد و در واقع لانزانته با همین موضوع به هدف خود رسیده است. البته زیر پوست خودرو قطعات زیادی تغییر کرده و تقویت شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ورودی‌های هوای جدید و پوشش سقف جداشدنی اشاره کرد. گلگیرهای جلو، درب‌ها و پوشش پیشرانه نیز بازنگری شده‌اند تا همان حس و حال P1 اصلی را منتقل کنند. در حقیقت به نظر می‌رسد این خودرو از کارخانه خارج شده و این یک پیروزی واقعی برای لانزانته خواهد بود.
    البته همه این‌ها بخشی از پازل به شمار می‌روند و بسیاری از قطعات کوچک‌تر نیز از نو طراحی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به درگاه شارژ اشاره کرد که هم‌اکنون در محل جدیدی قرار دارد. کابین نیز با پوشش جدیدی به نام سوپر فابریک مزین شده است. لانزانته هدف خود را تولید یک محصول اسپایدر و نه کانورتیبل مرسوم ذکر می‌کند به این معنی که بتوان اکثر اوقات آن را بدون سقف راند. پسر مؤسس کمپانی در ویدئوی منتشر شده می‌گوید: این خودرو سقف خواهد داشت اما به نوعی می‌توان آن را سقف موقتی دانست که شما را از مشکل دور می‌سازد
    به منظور تولید خودرویی که مشابه محصولات فابریک مک لارن باشد لانزانته از کمک‌های پاول هاوس طراح P1 و کریس گودوین راننده تست شرکت برخوردار شده است. همین کمک‌ها و توجه به جزئیات جای تعجبی باقی نمی‌گذارد که با یک خودروی کاملاً مشابه نسخه کارخانه‌ای طرف هستیم نه محصولی از یک شرکت متفرقه. نظر شما دراین‌باره چیست؟