سرمقاله

نتانیاهو عبوس و سیاه پوش با قبول شکست ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17849  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 09 آبان 1402
    در حوزه پدافند غیرعامل باید رشد بیشتری داشته باشیم
    رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: وضعیت امروز در حوزه پدافند غیرعامل نسبت به گذشته نمره بالاتری می‌گیرد اما معتقدم ما هنوز نمره قابل قبولی نداریم و باید حتماً کشور در این جهت رشد بیشتری داشته باشد. سردار سرلشکر محمد باقری روز دوشنبه در حاشیه دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل، درخصوص وضعیت امروز پدافند غیرعامل در کشور و موفقیت دستگاه‌ها، با تبریک روز پدافند غیرعامل گفت: وضعیت پدافند غیرعامل در کشور روز به روز در حال توسعه است ما از جایی آغاز کردیم که حقیقتا کار چندانی انجام نشده بود و در مراحل بسیار ابتدایی قرار داشت و عزیزان زحمت کشیدند و روز به روز و سال به سال کار در حال پیشرفت است.
    وی عملکرد دستگاه‌ها را متفاوت توصیف کرد و افزود: طبیعتاً برخی از دستگاه‌ها توجه و عنایت بیشتری دارند و امروز نیز دستگاه‌های برتر مورد قدردانی قرار گرفتند و همانطور که عنوان شد برخی از کارهای نمونه در کشور انجام شده است. از جمله اینکه دیسپچینگ گاز ملی ایجاد شد که کار ارزشمندی در دفاع سایبری و مصون‌سازی سایبری زیرساخت‌های کشور و سرمایه‌های متکی به سایبر بود.
    رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است شرکت‌های دانش بنیان فراوانی وارد شده‌اند و کارهای خوبی انجام داده‌اند.
    سرلشکر باقری اظهار کرد: با قانونی که مجلس تصویب کرد و ابلاغ شد و همدلی که وجود دارد و همکاری که با کمیته دائمی پدافند غیرعامل در کشور صورت می‌گیرد، آنچه که امید داریم و همه دوستان تلاش دارند که اتفاق بیفتد این است که حداقل از این به بعد طرحی در سطح حیاتی و حساس و بزرگ و زیرساخت‌های اساسی که ایجاد می‌شود بدون رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل آغاز نشود.
    رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مدیریت‌های پدافند غیرعامل در همه دستگاه‌ها و همه استان‌ها مستقر شده‌اند و دانش‌آموخته‌ها تا سطح دکترا به تعداد قابل توجهی وجود دارند. این شرکت‌ها در کشور توزیع شده‌اند و فرهنگ‌سازی خوبی انجام شده و قطعاً آینده بسیار بهتری در پدافند غیرعامل وجود خواهد داشت.
    وی درباره چگونگی پای کار آوردن دستگاه‌ها گفت: البته عمده آن درک و بلوغ مدیران دستگاه‌های کشور است که متوجه باشند که هزینه‌ای که برای پدافند غیرعامل می‌کنند نسبت به نتیجه‌ای که می‌گیرند بسیار ارزشمندتر است ضمن اینکه نتیجه فوق‌العاده اهمیت دارد و اگر این درک شکل بگیرد قطعاً این کار صورت خواهد گرفت.