سرمقاله

معجزه‌ای به نام گفت‌وگو / آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18027  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 11 آبان 1402
    اوضاع نابسامان دکه‌های مطبوعاتی کرج
    معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: متاسفانه توزیع نشریات در دکه‌های مطبوعاتی شرایط مناسبی ندارد و اغلب فعالان این صنف دغدغه فروش نشریات ندارند و بر فروش تنقلات و سایر محصولات تمرکز کرده‌اند. علی نوروزی ، با اشاره به وضعیت نامناسب دکه‌های مطبوعاتی استان اظهار کرد: چند سالی است به دلیل عدم تعامل و همکاری مناسب متولیان فعالیت دکه‌های مطبوعاتی، ارشاد دخالتی در صدور مجوز برای این دکه‌ها ندارد.
    وی ادامه داد: متاسفانه توزیع نشریات در دکه‌های مطبوعاتی شرایط مناسبی ندارد و اغلب فعالان این صنف دغدغه فروش نشریات ندارند بر فروش تنقلات و سایر محصولات تمرکز کرده‌اند. وی توضیح داد: در بازدید میدانی‌ که اخیرا از دکه‌های مطبوعاتی سطح کرج داشتیم مشخص شد مجوز بسیاری از این دکه ها مطبوعاتی نیست. وی ابراز کرد: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد از حدود 400 دکه مطبوعاتی سطح شهر کرج بین 10 تا 15 درصد از آنها نشریات و روزنامه‌های محلی و سراسری توزیع می‌کنند. این مسئول اضافه کرد: با صحبت با صاحبان این دکه‌ها عمدتا این موضوع مطرح می‌شد که در مجوز صادر شده برای آنها عنوان دکه مطبوعاتی ذکر نشده و صاحبان آنها تعهدی در این خصوص ندارند. نوروزی تصریح کرد: صاحبان این دکه ها از کمبود فضا برای توزیع نشریات گلایه دارند و می گویند وقتی روزنامه ها را در بیرون از فضای دکه قرار می دهند شهرداری با عنوان سد معبر از آنها ایراد می‌گیرد و همین کسب و کار آنها را با مشکل مواجه می‌کند.
    معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: البرز حدود 140 نمایندگی روزنامه و نشریه رسمی و شش روزنامه محلی دارد که قاعدتا باید برای توزیع آنها در سطح شهر فضای کافی در نظر گرفت.