سرمقاله

ایران وارد جنگ شود یا خیر؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18112  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 13 آبان 1402
    گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزاری خارجه سوریه و وزیر خارجه قطر
    بررسی موضوع احتمال آتش بس موقت در غزه
    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل مقداد، وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه، در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات فلسطین و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
    حسین امیر عبداللهیان در این گفت‌وگو، ضمن تشریح آخرین تحرکات دیپلماتیک و رایزنی‌های کشورمان با کشورهای موثر منطقه با هدف توقف جنایات جنگی ‌و نسل کشی رژیم کودک کش صهیونیستی و امدادرسانی به مردم بی‌پناه فلسطین، آمادگی و توان بالای مقاومت فلسطینی و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه برای دفاع و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی و رویارویی با سناریوهای مختلف را مورد تاکید قرار داد و مسئولیت عواقب تداوم جنایات رژیم صهیونیستی وکشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان و تخریب گسترده زیرساخت‌های حیاتی در نوار غزه را متوجه این رژیم و بویژه ایالات متحده آمریکا دانست.
    فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه نیز ضمن اشاره به حمایت قاطع سوریه از فلسطین و محور مقاومت علی‌رغم مشکلات این کشور، ضرورت وحدت جهان اسلام برای مقابله با رژیم آپارتاید صهیونیستی و ضرورت هوشیاری ملت‌های منطقه در برابر خدعه و نیرنگ امریکا و صهیونیست‌ها را مورد تاکید قرار داد.
    گفتنی است وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های سیاسی خود با وزیران امور خارجه کشورهای مختلف، با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر درخصوص آخرین تحولات غزه گفتگو و تبادل نظر کرد.
    حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت توقف فوری جنایات جنگی رژیم اسراییل و ارسال گسترده کمک‌های مستمر انسانی تاکید کردند.
    در این تماس تلفنی وجود برخی ابتکارات مطروحه مبنی بر احتمال آتش بس موقت و یا گسترش دامنه جنگ، مورد رایزنی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و امیرعبداللهیان قرار گرفت.