سرمقاله

خطای شناختی مشکلات ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1833  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 29 آذر 1401
    برگزیدگان همایش علمی-پژوهشی گروه مالی اقتصاد نوین معرفی شدند
    دومین همایش علمی- پژوهشی گروه مالی اقتصاد نوین با ارائه شفاهی هشت مقاله منتخب و تقدیر پژوهشگران برتر به کار خود پایان داد. به گزارش روابط عمومی و تبلیغات بیمه نوین؛ همایش علمی-پژوهشی گروه مالی اقتصاد نوین با هدف ایجاد زمینه تولید دانش، تبادل افکار و مباحث علمی بین کارکنان این مجموعه و استفاده از ظرفیتهای نیروی انسانی و اعضای گروه مالی اقتصاد نوین، با حضور مدیران عامل بیمه نوین و بانک اقتصاد نوین، علی بنیادی نائینی؛ معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ج.ا.ایران، علی استاد هاشمی؛ معاون نظارت بیمه مرکزی ج.ا.ایران، مدیران گروه مالی اقتصاد نوین و پژوهشگران شرکت کننده در این همایش برگزار شد.
    حسین کریمخان زند؛ مدیرعامل بیمه نوین به عنوان شرکت برگزارکننده این رویداد علمی به کیفیت مقالات ارائه شده در این همایش اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایشی توسط بیمه نوین در سطح شرکت‌های گروه مالی اقتصاد نوین را باید آغازی برای تغییرات بینشی و راهکارهای پیشرفت خدمات مالی در این مجموعه به شمار آورد و امید است با همکاری مدیران عامل شرکت‌های مجموعه اقتصاد نوین شاهد اقدامات مشابه در جهت هم افزایی بیشتر باشیم.
    وی در ادامه اذعان کرد: هیچ ایده پژوهشی ظرف یک یا دو سال به نتیجه و بازدهی مطلوب نمی‌رسد و این تحقیقات باید با همفکری و تعامل افراد دارای اندیشه، تداوم یافته و به مرحله اجرا درآیند. تغییرات پی در پی در فضای کسب و کار، بنگاه‌های اقتصادی را بیش از گذشته نیازمند پژوهش‌های کاربردی کرده است تا نتیجه عملی آن پاسخ‌های به هنگام در مواجهه با چالش‌ها باشد.
    همچنین علیرضا بلگوری؛ مدیرعامل بانک اقتصاد نوین ضمن اشاره به آنکه نگاه به روش‌ها و ابزارهای جدید در بیمه نوین به خوبی در حال شکل‌گیری است، گفت: در گروه اقتصاد نوین که مجموعه‌ای از بازار خدمات مالی، سرمایه و خدمات فناوری اطلاعات در بخش پرداخت است، نیاز به یک هم‌فکری گروهی همواره احساس شده است و این اقدام شرکت بیمه نوین می‌تواند سرآغاز رویدادهای علمی در این مجموعه بزرگ باشد. وی با بیان آنکه برآورده ساختن نیاز مشتریان باید اولویت ما باشد، افزود: در بازار خدمات مالی در دنیا، اکنون نیازها را مشتریان تعیین می‌کنند و ما به عنوان مجموعه‌ای که خدمات مالی انجام می‌دهد باید در این زمینه پیشگام بوده تا بتوانیم نیازمندی‌های مشتریانمان را پیش‌بینی کنیم. موضوعات انتخاب شده برای این همایش بسیار همگام با موضوعات روز دنیا بود اما باید حتماً این موضوعات بر اساس رویکرد نیازمندی‌های مشتری اجرایی شوند. در بخش پایانی این همایش علی بنیادی؛ معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در صنعت بیمه کشور این است که بتواند بازیگران مؤثر در بازار اقتصاد را شناسایی کند و محصولات مشترکی در این خصوص را ارائه دهد. بنابراین باید از ظرفیت‌هایی که با تعامل میان دو نهاد بانک و بیمه وجود دارد، نهایت بهره را برد. اگر بتوانیم میان اکوسیستم بیمه‌ای کشور و بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم می‌توان ابزارهایی متناسب با نیاز بازار سرمایه طراحی کرد. محصولاتی مانند بیمه صندوق امانات یا بیمه‌های اعتباری که می‌توانند بازار سرمایه ایران را از این ظرف محدود فعلی خارج ساخته و دامنه‌های اثرگذاری آن را گسترده‌تر کند.
    وی ضمن اشاره به رویکرد حمایتی بیمه مرکزی ج.ا.ایران با رویدادهای علمی در حوزه بازارهای مالی افزود: اتصال اکوسیستم فناوری اطلاعات و صنعت بیمه هنوز آنچنان قدرتمند نیست، در بیمه مرکزی سعی شده است تا با برگزاری رویدادهایی با موضوعات استارتاپ و راه اندازی یک مرکز تخصصی این اتصال برقرار شود. یکی از رکن‌های اصلی از این مرکز به همکاری شرکت‌های بیمه باز می‌گردد و با توجه به آنکه یکی از محورهای اصلی این همایش بحث فناوری اطلاعات است امید است از این پژوهش‌ها و حمایت‌های بیمه نوین نیز در این مرکز بهره‌داری شود.
    بر اساس این گزارش، در بخش ارائه مقالات؛ هیأت داوران شامل دکتر مرتضی معیری؛ عضو هیأت مدیره بانک اقتصاد نوین، دکتر علی کمندی؛ مشاور مدیرعامل بیمه نوین در امور فناوری اطلاعات، دکتر غلامحسین احمدی؛ عضو هیأت مدیره بانک اقتصاد نوین و دکتر حمید رضا شماخی، مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام بیمه نوین پس از جمع‌بندی مقالات ارائه شده، برگزیدگان این همایش را به شرح ذیل معرفی کردند:
    مقاله «آینده پژوهی و شناسایی خلأهای پژوهشی در حوزه اقتصادی، بیمه‌ای، بانکی و مالی (تحلیل بیبلیومتریک و پتنت) » نوشته امیرحسین مشاری، مرتضی موسوی و فاطمه طبیب شوشتری حائز رتبه اول، مقاله «استراتژی متنوع سازی محصولات شرکت بیمه نوین با کاربرد تئوری فضای محصول و علم شبکه» نوشته نادیا محمدی و انور خسروی حائز رتبه دوم، مقاله «بررسی تأثیر هوش تجاری بر عملکرد شرکت در حوزه مشتری (مورد مطالعه: بیمه نوین)» نوشته ویدا خراسانی؛ حائز رتبه سوم، مقاله «شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر پیاده سازی اثربخش ساختار حاکمیتی مدیریت ریسک در گروه‌های مالی با استفاده از رویکرد Topsis» نوشته محسن فتحی آقابابا و الهه پرنلو؛ حائز رتبه چهارم و مقاله «تأثیر تنوع جنسیتی در هیأت مدیره بر عملکرد شرکت» نوشته وحید منتی، سید حسین سجادی و فرامرز وطن خواه حائز رتبه پنجم شدند که با اهدای جایزه نقدی و لوح یادبود، تقدیر شدند.
    گفتنی است؛ دبیرخانه این همایش در مدیریت طرح و توسعه شرکت بیمه نوین، محورهای «مدیریت ریسک در بانک‌، بورس و بیمه»، «طراحی محصولات و خدمات مالی جدید در بازار ایران»، «بازاریابی و فروش محصولات مالی در بازار ایران»، «آینده پژوهی در حوزه‌های پولی و مالی»، «توسعه منابع انسانی در گروه‌های مالی»، «فرصت‌ها و راهکارهای ایجاد هم‌افزایی در گروه مالی اقتصاد نوین»، «حاکمیت شرکتی درگروه‌های مالی»، «کسب و کارهای نوپا در حوزه‌های پولی و مالی»، «نقش گروه‌های مالی در توسعه اقتصادی کشور» و «کاربرد فناوری اطلاعات در گروه‌های مالی» را با فراخوان مشارکت کارکنان شرکت گروه مالی اقتصاد نوین، نمایندگان و کارگزاران متعامل با شرکت بیمه نوین اعلام کرده بود.