سرمقاله

سازمان ملل فشل و ضرورت حضور دبیرکل در غزه ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18399  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 17 آبان 1402
    راهکاری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد

    به نقل از تابناک اقتصادی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، پیش‌شرط‌های اثرگذاری سککوک در حمایت از تولید و اشتغال را تشریح کرد و مورد تاکید قرار داد.

    محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم درباره نقش سککوک در حمایت از تولید و اشتغال و نیز محرومیت‌زدایی گفت: حمایت از تولید و اشتغال جوانان و محرومیت‌زدایی اقدام مهمی است که باید در دستور کار دولت و نظام بانکی کشور قرار گیرد و در این راستا لازم است که هزینه‌های بانکداری در کشور کاهش پیدا کند تا بانک‌ها بتوانند منابع خود را به در راستای تولید و اشتغال به کار گیرند.

    وی افزود: سککوک سامانه‌ای است که می‌تواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد و از اشتغال جوانان حمایت کند ولی به شرط اینکه بخشی از وظایف و تکالیف نظام بانکی کاهش یابد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم خاطرنشان کرد: اغلب سامانه‌های بانکی نقش تشریفاتی و شعاری به خود گرفته‌اند و اگر می‌خواهیم سککوک به این سرنوشت دچار نشود باید تأثیرگذاری آن را در نظام بانکی بیشتر کرد و از سوی دیگر تلاش کند تا افکار عمومی را نسبت به نقش سککوک در حمایت از تولید و اشتغال و نیز کاهش هزینه‌‎های بانکداری اقناع سازد.

    کوهکن گفت: سککوک می‌تواند به نمونه‌ای موفق از زنجیره تأمین مالی تبدیل شود که فرآیندها را تسریع می‌کند، به محرومیت‌زدایی کمک می‌کند و اشتغال و تولید را تسهیل می‌سازد.
    وی با بیان اینکه سککوک را باید یک سامانه نوآور و خلاق توصیف کرد، اظهار داشت: بهتر است تعامل این سامانه با بانک‌ها بهبود یابد تا در انجام رسالتی که برایش تعریف شده موفق ظاهر شود و بتواند در زمینه تولید و اشتغال خوش بدرخشد.