سرمقاله

خطای شناختی مشکلات ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1841  |  صفحه ۱۰ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 29 آذر 1401
    سپرده کوتاه مدت ویژه ارزی خدمتی نوین از بانک سامان
    بتسابه سلیمان زاده: بانک سامان به عنوان سومین بانک خصوصی کشور و اولین عضو گروه مالی سامان، تحت نظارت بانک مرکزی مرداد ماه 1381 با پیشینه اولین موسسه مالی و اعتباری کشور و با سرمایه اولیه200میلیارد ریال آغاز به کار کرد.  بدون اغراق می توان از بانک سامان به عنوان اولین و بهترین ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک نام برد که ضریب بالای امنیتی و کمترین خطا در خدمات الکترونیکی بانکی گواه همین ادعاست. ضمن اینکه هم اکنون بسیاری از خرید های اینترنتی از طریق درگاه بانک سامان انجام می شود . بدون اغراق می توان از بانک سامان به عنوان اولین و بهترین ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک نام برد که ضریب بالای امنیتی و کمترین خطا در خدمات الکترونیکی بانکی گواه همین ادعاست. این بانک با توجه به نیاز مبرم کشور به تحویل در زمینه بانکداری، سیستم بانکداری سنتی به بانکداری مدرن، ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی را سرلوحه فعالیت بانکی خود قرار داده و در حال حاضر با سرمایه900 میلیارد ریال، در کنار خدمات بانکداری رایج برای اولین بار در کشور در زمینه ارائه سرویس‌های بانکداری الکترونیکی چون سامان کارت، اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک و ارائه سیستم‌های آنلاین بانکی گام برداشت. محدوده فعالیت این بانک شامل بانکداری و خدمات مالی، خدمات، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، کارت اعتباری، مدیریت سرمایه‌گذاری و حتی خدمات بیمه است. این بانک به عنوان اولین بانک الکترونیکی ایران در سال 1381 اولین اینترنت بانک در ایران را با امکان انتقال وجه راه‌اندازی کرد و توانست‌ گواهینامه SSL را که استاندارد جهانی در زمینه تامین امنیت ارتباطات اینترنتی است اخذ نماید. راه‌اندازی خدمات پرداخت الکترونیک برای اولین بار در کشور از طریق اینترنت برای مبالغ خرد و کلان ازدیگرخدمات منحصر به فرد این بانک است. سامان جایزه بهترین اپلیکیشن پیش رونده در جشنواره وب موبایل ایران در سال 98 را کسب کرده است. برند بانک سامان در سال 1392 در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از 100 برند برتر ایران شناخته شد. این بانک در حال حاضر 146 شعبه دارای که بیشتر آنها با 84 شعبه در تهران و62 شعبه دیگر نیز در شهرستان‌ها قرار دارد. از خدمات بانک سامان می توان به ارائه خدمات ارزی و ریالی، حساب های قرض الحسنه، کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری، حساب های جاری، ارائه تسهیلات ریالی و ارزی در زمینه های تولیدی و صنعتی و خودرو و مسکن و ... نام برد.
    از مهمترین خدمات بانک سامان می توان به ارائه خدمات سپرده کوتاه مدت ویژه ارزی اشاره نمود . این سپرده؛ سپرده‌ای است که به‌ منظور نگهداری ارز مورد نظر مشتری برای انجام عملیات بانکی (حوالجات ارزی) یا دریافت سود در مقاطع مورد نظر افتتاح می‌شود که مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای آن امکان واریز، انتقال و برداشت نقدی از سپرده تا سقف مبلغ تعیین‌شده (توسط مبارزه با پول‌شویی) ، امکان بهره‌مندی از خدمات بانکداری الکترونیک شامل نت‌بانک، موبایلت، تلفن‌بانک، پیامک بانکی و امکان افتتاح سپرده به‌صورت مشترک و امکان افتتاح سپرده با حداقل مبلغ صفر اشاره کرد.
    در این حساب صرفاً اسکناس‌های یورو، دلار و درهم برای افتتاح سپرده ارزی موردپذیرش است و در خصوص سایر موارد تنها سپرده ارزی از محل حواله وارده امکان‌پذیر است. همچنین در حال حاضر تنها به سپرده کوتاه‌مدت ویژه ارزی (سپرده ارزی با سررسید سه، شش یا نه ماه) سود تعلق می‌گیرد. پرداخت اسکناس از محل سپرده ارزی، تنها در حد اسکناس واریز شده به سپرده امکان‌پذیر است و فروش سپرده ارزی با منشأ اسکناس و سود متعلق به آن به نرخ بازار آزاد امکان‌پذیر است و فروش سپرده با منشأ حواله وارده (داخلی یا خارجی) با نرخ اعلامی بانک امکان‌پذیر است. شایان ذکر است سود متعلق به سپرده‌های ارزی از محل واریز نقدی مشتری، به‌صورت اسکناس ارزی و در صورت تمایل مشتری با نرخ خرید ارز آزاد- اسکناس به ریال قابل‌تبدیل خواهد بود و سود سپرده ارزی از محل حوالجات با نرخ اعلامی از سوی بانک قابل پرداخت است.
    هنگام افتتاح سپرده کوتاه مدت ارزی حداقل سن متقاضی می بایست 18 سال تمام بوده و یا اینکه از مراجع قضایی حکم رشد گرفته و آنرا ارائه نماید. ارائه اصل شناسنامه ، کارت ملی ، اصل پروانه اقامت یا گذرنامه معتبر (جهت اتباع خارجی) الزامی است . همچنین متقاضی می بایست فاقد چک برگشتی سوء اثر نشده باشد.