سرمقاله

حاکمان کشورهای عربی از سرنوشت سادات و مبارک درس بگیرند ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18553  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 21 آبان 1402
    هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای ۹ کلانشهر
    سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای ۹ کلانشهر هشدار داد و کاهش تردد غیر ضروری به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی را توصیه کرد. به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از شنبه تا سه شنبه (۲۰ تا ۲۳ آبان‌ماه) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همراه با انباشت و کاهش کیفیت هوا در تهران، اراک، مشهد، اهواز، قم، کرج، تبریز، اصفهان و سمنان پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت جوی افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌ آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست.به توصیه سازمان هواشناسی مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی مورد توجه قرار گیرد.به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
    سازمان هواشناسی کشور نسبت به پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در اراک، اصفهان، کرج و تهران، رگبار و رعد و برق در سه استان و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.
    به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد آورده است: از بعد ازظهر چهارشنبه تا جمعه (۱۷ تا ۱۹ آبان‌ماه) با پایدایر جو، غلظت آلاینده‌ها در اراک، اصفهان، کرج و تهران افزایش و کیفیت هوا کاهش می یابد.
    این شرایط اثرات مخاطره‌آمیزی همچون افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌ آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها را  در پی دارد.
    بر اساس توصیه سازمان هواشناسی مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی در دستور کار قرار گیرد.