سرمقاله

خطای شناختی مشکلات ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1857  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 29 آذر 1401
    حذف شبه تولیدکنندگان از چرخه حمایتی در طرح تامین مالی زنجیره‌ای

    سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و‌ شوراها در مجلس شناسایی تولیدکنندگان واقعی و حذف شبه تولیدکنندگان از چرخه حمایت مالی را از مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای برشمرد.

    اصغر سلیمی با بیان اینکه توجه به تولید داخل مورد تاکید همه ساله رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: مجلس با طرح هایی که به تولید ملی کمک کرده و بتواند زمینه قطع وابستگی به خارج را فراهم کند موافق است.

    نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح تامین مالی زنجیره تولید با هدف کمک به این بخش و رفع مایحتاج آن از طرح‌های مترقی است، تصریح کرد: اینکه طرحی بتواند نقدینگی را کنترل و مشکلات مالی بخش تولید را رفع کند قطعا مورد حمایت است.

    وی با بیان اینکه طرح تامین مالی زنجیره به شرط تکمیل زیرساخت های مورد نیاز می تواند مشکل تولید در کشور و قفل ایجاد شده در این بخش را باز کند، افزود: هزینه کرد منابع در مسیر درست خود یکی از مزایای طرح تامین مالی زنجیره تولید است که با تحقق آن یکی از دغدغه های چندین ساله در این حوزه مرتفع خواهد شد.

    سلیمی با تاکید بر اینکه شناسایی دقیق تولید کننده واقعی در مسیر اجرای طرح تامین مالی زنجیره یکی از مولفه های مثبت این طرح است و شبه تولید کننده در این مسیر حذف خواهد شد، افزود: نظارت شفافی که در مسیر تولید از این پس و با اجرای طرح رخ خواهد داد مطالبه دیرینه مجلس است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وقتی تولید کننده واقعی بدون دغدغه به تولید اقدام کند مسیر عرضه و در نهایت نیاز مصرف کننده نیز برطرف خواهد شد، تصریح کرد: هر چه بازار از مبدا یعنی تولید درگیر تلاطم قیمتی و کمبودها نباشد قطعا بازار آرامش واقعی را تجربه خواهد کرد.