سرمقاله

تبعات پنهان انحصارطلبی ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس نهم و دهم به خبرنگار نبض بورس گفت: پایدارسازی منابع، اولویت اصلی صندوق های بازنشستگی و بیمه ای است
  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18776  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 23 آبان 1402
    جلد سوم «برای تاریخ می‌گویم» به چاپ سوم رسید
    جلد سوم از مجموعه کتاب «برای تاریخ می گویم» نوشته سعید علامیان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسید. به گزارش مهر، جلد سوم از مجموعه کتاب «برای تاریخ می گویم» نوشته سعید علامیان به تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده است.
    مجموعه سه جلدی «برای تاریخ می‌گویم» خاطرات محسن رفیق‌دوست اولین و آخرین وزیر سپاه جمهوری اسلامی است که توسط در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
    جلد اول خاطرات و ابعاد مختلف زندگی رفیق‌دوست در بازه زمانی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۸، جلد دوم سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۸ و جلد سوم از ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸ را روایت می‌کند. هر سه جلد به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده و سعی شده با نثری روان ماجراهای پرفراز و نشیب انقلاب را از زاویه‌های دید مختلف بنگرد.
    علامیان در گفت‌وگو با مهر درباره این کتاب می‌گوید: مقطع زمانی جلد اول این کتاب از بدو ورود امام خمینی (ره) به ایران تا پایان جنگ تحمیلی را شامل شد و جلد دوم درباره حوادث مربوط به دهه دوم انقلاب بود. بازه زمانی جلد سوم این کتاب، مربوط به اتفاقات دهه سوم انقلاب یعنی سال ۷۸ تا ۸۸ است.
    علامیان در پایان گفت: همان طور که پیش تر گفته‌ام، این کتاب، خاطره‌محور است و زندگی شخص آقای رفیق‌دوست، کمتر در آن دیده می‌شود، به همین دلیل هم شیوه گفتگو و پرسش و پاسخ را برای آن در نظر گرفتم. بنابراین، این اثر، کتاب خاطرات هست اما زندگی‌محور نیست بلکه حادثه‌محور است.
    چاپ سوم این‌کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۹۵ هزار تومان عرضه شده است.