سرمقاله

با یک اقلیت شاید، برای یک اقلیت نشاید! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18952  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 آبان 1402
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان :
    نیروی انسانی مبنای توسعه و پیشرفت است
    زاهدان  حسین شکوهی فر: نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین عنصر سیستم بهداشتی درمانی محسوب می شود که نقش اثرگذاری در توسعه خدمات سلامت دارد.
     دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشستی با عنوان اتاق شیشه ای که با حضور اصحاب رسانه زاهدان برگزار شد گفت: نظام سلامت در سالیان گذشته تمام توان خود را در راستای رفع چالش ها و سپس ارتقاء امکانات، تجهیزات و زیرساخت ها به کار بسته است.
    وی ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشته و در بسیاری از بخش ها توانسته ایم خدمات سلامت را توسعه دهیم که مهمترین گواه آن خریداری 586 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان های تحت پوشش است که می توان گفت خریداری این رقم تجهیزات در طول دو سال در دانشگاه بی سابقه بوده است. 
    دکتر حبیب غزنوی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سیستان بلوچستان بالاترین میزان تصادفات در سطح کشور را دارد گفت: سهم بسیار زیادی از این حوادث ترافیکی مرتبط با قاچاق اتباع بیگانه است که هزینه های قابل توجهی را به نظام سلامت تحمیل می کند.
    وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگار_مطالبه گران در خصوص خدمات تخصصی و فوق تخصصی در سراوان گفت: در بیمارستان های رازی و ایرانمهر سراوان، با افزایش تعداد متخصصین رشته های مختلف، شاهد کاهش اعزام‌های درمانی هستیم.
     سیستان و بلوچستان بیشترین موالید را در سطح کشور دارد
     دکتر غزنوی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین میزان موالید را در سطح کشور دارد گفت: کوچک‌ترین مشکلی در توزیع شیر خشک در سطح کشور، یک بحران بزرگ در سیستان و بلوچستان به دلیل این حجم از موالید ایجاد می‌ کند.
    وی ادامه داد: تفاوت قیمت شیر خشک در ایران با کشورهای همسایه یکی از مهم‌ترین دلایل قاچاق شیر خشک در کشور است
    دکتر محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با بیان اینکه مراجعه اتباع بیگانه فاقد هویت به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت درمان، هزینه‌های بسیار هنگفتی را به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وارد نموده است گفت: در ۵ سال گذشته ۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت انجام جراحی و درمان اتباع بیگانه صرف شده است.
    وی گفت: در سلامت مردم با هیچکس تعارف نداریم، اگر از سوی مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی تخلفی صورت گیرد به هیچ وجه کوتاه نمی آییم و طبق قانون نسبت به اعمال قانون آن اقدام می کنیم.
    دکتر مومنی افزود: در حال حاضر اکثر خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان های استان انجام می شود، روزی صدها بیمار بدحال در بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان پذیرش می شوند که 99 درصد از آنان درمان می شوند.
     بسیج رسانه وظیفه تربیت خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی را بر عهده دارد
    پوریا یاسینی رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی امر بسیار مهم و ضروری است که از رسالت‌های مهم بسیج رسانه است.
    یاسینی ادامه داد: رسانه باید بلندگوی مردم باشد از زبان آنان از مسئولین و مدیران مطالبه‌گری داشته باشد.
    وی ادامه داد: این مطالبه‌گری از مسئولین می‌تواند تاثیرات بسیار مثبت و خوبی را از خود در سطح جامعه بر جای گذارد.
    رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف بسیج رسانه تقویت و گسترش جبهه رسانه در جنگ نرم است.
    دکتر یزدانی رییس بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان نیز گفت: خدمات تخصصی فوق تخصصی بیمارستان بر اساس استانداردهای جهانی در این بیمارستان ارائه می شود و حتی رئیس دانشگاه نیز که مدتی قبل جهت درمان برای مدت طولانی داخل همین بیمارستان بستری بود. 
    در این نشست خبرنگاران به بیان مشکلات و نظرات مردم در خصوص خدمات مراکز مختلف بهداشتی، درمانی، بیمارستان ها، بهداشت محیط، فعالیت مراکز بخش خصوصی، وضعیت دارویی و.. پرداختند و پاسخ مقتضی را از معاون درمان و بهداشت، غذا و دارو و روسای بیمارستان های حاضر دریافت کردند.