سرمقاله

با یک اقلیت شاید، برای یک اقلیت نشاید! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18954  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 آبان 1402
    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی خبر داد
    تصویب تسهیلات حمایتی برای توسعه اشتغال و رشد کسب و کارهای حوزه فاوا
    آذربایجان شرقی - ماهان فلاح: ‌مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی از تصویب ۷ فقره تسهیلات حمایتی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال جهت توسعه اشتغال و کمک به رشد کسب و کارهای حوزه فاوای این استان در جلسه کمیته استانی تسهیلات بند الف تبصره (18) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد. محمد فرزاد، با اشاره به اولویت های اصلی اعطای تسهیلات مطابق دستورالعمل جامع ضوابط و طرح های حمایتی مرتبط با تسهیلات از محل وجوه اداره شده بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 کل کشور اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیته استانی، اعطای تسهیلات به ۷ طرح ارائه دهنده خدمات آزادکاری و خوداشتغالی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال مورد تصویب قرار گرفت. فرزاد، با اشاره به برنامه های حمایتی وزارت ارتباطات جهت ایجاد اشتغال و توانمند سازی نیروی انسانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این تسهیلات در هفت محور طرح ریزی شده است که شامل حمایت از طرح های ویژه ملی، حمایت از طرح های پیشران، حمایت از طرح های تولیدی صادرات محور، حمایت از طرح های دانش بنیان با فناوری بالا، حمایت از طرح های سرمایه‌گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، حمایت از طرحهای توسعه سکوها و کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات آزادکاری و خوداشتغالی، حمایت از طرح های دفاتر خدمات ارتباطی و حمایت از سرمایه در گردش است.
    نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بیان کرد: شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به آدرس tabriz.ict.gov.ir از شرایط و نحوه ثبت نام آگاه و در سامانه irantavanafarin.ito.gov.ir ثبت نام نمایند.
    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی همچنین از اتصال روستای محمود آباد از توابع شهرستان کلیبر، به اینترنت پرسرعت نسل ۴ تلفن همراه خبر داد. دکتر محمد فرزاد، از اتصال روستای محمود آباد از توابع شهرستان کلیبر، بخش مرکزی، دهستان میشه پاره به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: در راستای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت و پایدار سیار برای برقراری عدالت ارتباطی با ارتقاء سایت مخابراتی تلفن همراه توسط شرکت خدمات ارتباطی همراه اول ۳۰ خانوار این روستا با جمعیتی بالغ بر ۸۴ نفر از اینترنت پرسرعت نسل ۴ تلفن همراه برخوردار شدند.
    فرزاد افزود: سرمایه گذاری صورت گرفته در این پروژه از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات می باشد.
    نماینده ارشد وزارت ارتباطات در استان ضمن تاکید بر توزیع عادلانه توسعه ارتباطات در مناطق روستائی استان خاطر نشان کرد: از ۲۰۰۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۱۷۵۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و این اداره کل عزم راسخ دارد ۲۴۹ روستای باقی مانده نیز هرچه سریعتر به شبکه ملی اطلاعات متصل گردد.