سرمقاله

با یک اقلیت شاید، برای یک اقلیت نشاید! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18976  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 27 آبان 1402
    دامنه جنگ نباید گسترش پیدا کند
    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه غیرقابل اغماض است، گفت: درخواست ما از سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی این است که هرچه زودتر اقدامات اساسی، جدی و موثر برای توقف این جنایت‌ها انجام دهند.
    حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در جریان سفر به ژنو با بیان اینکه گفتگوهای مهمی در این سفر با مقامات سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی در مورد این چگونه می‌توان جلوی نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت‌های این رژیم را گرفت، گفت: در  این دیدارها همه از  اقدامات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ۴۰ روز گذشته در غزه و کرانه باختری متاثر بودند.
    وی با بیان اینکه در این سفر نشستی نیر در مرکز اقدامات بشردوستانه در ژنو با حضور بیش از ۲۰ سازمان و موسسه بین المللی بشردوستانه به صورت بسته برگزار شد،تصریح کرد : در این جلسه همه اتفاق نظر داشتند که فجایعی که در این ایام در غزه و کرانه باختری از سوی رژیم صهیونسیتی رخ داده است در تعارض با حقوق بین‌الملل است و  در واقع جنایت‌های رخ داده غیرقابل اغماض است.
    این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه  در این نشست همه اتفاق نظر داشتیم که باید جنایت علیه غیرنظامیان متوقف شود، مرز رفح گشایی شود تا کمک‌های گسترده انسانی وارد غزه، شود، گفت: همچنین بر این موضوع تاکید شد کوچ اجباری مردم غزه باید متوقف شود.
    امیرعبداللهیان با بیان اینکه درخواست ما از مقامات سازمان ملل صلیب سرخ و سازمان‌های بشردوستانه این است که هرچه زودتر اقدامات اساسی و جدی و موثری در ارتباط با  لزوم توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه انجام دهند ، ادامه داد: جریان این سفر گفتگوی مهم ،صریح و روشنی نیز با وزیر خارجه فرانسه داشتیم.
    وی با ارائه توضیحاتی در مورد این دیدار  و انتقاد از فرانسه به خاطر قرار گرفتن این کشور در کنار آمریکا در مورد تحولات اخیر فلسطین گفت: در این دیدار تاکید کردیم که از نظر ایران، جنبش حماس یک جریان آزادی بخش در مقابل اشغالگری است.
    امیر عبداللهیان با بیان اینکه ما کشتار زنان و کودکان در هر کجای جهان را محکوم می‌کنیم گفت: اما سکوت آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای غربی نسبت به کشتار بیش از ۴ هزار کودک و چند هزار زن که معنایی جز نسل کشی  از سوی صهیونیست‌ها در فلسطین ندارد، قابل تحمل نیست.
    این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این دیدار هر دو اتفاق نظر داشتیم که دامنه جنگ نباید گسترش پیدا کند و باید بر ابتکارات سیاسی  که بر توقف جنایت‌های، تبادل اسرا و ارسال سریع کمک‌های انسان دوستانه به غزه تاکید دارد تمرکز داشته باشیم، تصریح کرد: در این دیدار هشدار دادیم که درصورت تداوم این جنایت‌ها، هر احتمالی از جمله گسترش  بیشتردامنه جنگ متصور است.