سرمقاله

گسترش فرهنگ مقاومت در اراضی اشغالی / سعید پورعلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 19003  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 28 آبان 1402
    حضور پرشور مردم در حمایت از کودکان مظلوم غزه
    مسلمانان‌ انتقام خواهند گرفت
    راهپیمایی باشکوه مردمی برای محکومیت «نسل‌کشی»، «قتل عام»، «جنایت جنگی» و «فاجعه انسانی» و برای حمایت از کودکان مظلوم غزه از صبح دیروز در استان‌های سراسر کشور آغاز شد. این مراسم در تهران  از ساعت ۱۵ در میدان انقلاب اسلامی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
    گفتنی است، بیشترین آمار شهدا در حملات رژیم صهیونیستی به غزه کودکان و زنان بی‌گناه و بی‌دفاع بوده‌اند، بنا بر اعلام مقام‌های فلسطینی در غزه، در حملات این رژیم تاکنون ۱۱۵۰۰ تن شهید شدند که ۴ هزار و ۷۱۰ تن، کودک بوده‌اند.
    در این اجتماع مردمی قطعنامه حمایتی از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی به شرح زیر قرائت شد:
    عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی و ضرباتی که توسط یک گروه کوچک مقاومت فلسطینی و با برنامه ریزی دقیق وهدفمند بر پیکر پوشالی رژیم اشغالگر قدس وارد شد چنان کاری و راهبردی بود که تمام ساختارهای سیاسی، نظامی و امنیتی آن را به چالش کشیده وهیمنه متصور سیاسی،امنیتی و اطلاعاتی و راهبردی رژیم اشغالگر قدس که همواره برتری برای خود در مقایسه با ملت‌های منطقه قائل بوده را زیرسوال برد و گزاره شکست رژیم صهیونیستی را به یک گزاره کاملاً در دسترس برای ملتهای مسلمان تبدیل کرده و تصویر بازنده و شکست خورده رژیم اشغالگر قدس را پیش چشم افکار عمومی منطقه و جهان قرار داد و حتی برای سران این رژیم منحوس مسجل شد که دیگر اسرائیل هیچ وقت خانه امن نخواهدبود و این شروع یک پایان است.
    ۱. اولین و فوری‌ترین اقدام، جلوگیری ازکشتار مردم غزه و حملات کور علیه غیرنظامیان به ویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز امداد رسانی است و باید مجامع جهانی و همه ابزارها برای وادارسازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس فوری ودائمی ماشین کشتار مردم،فعال شوند.
    ۲. هرچه سریع‌تر باید محاصره غزه رفع گردد و گذرگاه رفح و گذرگاه‌های منتهی به غزه فوری و بدون قید و شرط بازگشایی و امدادرسانی و ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحین در سریع‌ترین وقت ممکن انجام شود و به‌ همین منظور از کشورهای همسایه فلسطین اشغالی خاصه مصر و اردن می‌خواهیم با بازکردن گذرگاه‌ها زمینه کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را فراهم آورده و درصورت عاجزبودن از تامین حفاظت از این گذرگاه‌ها با سپردن پدافند آن‌ها به جبهه مقاومت نام خود را از فهرست ساکتین جنایات رژیم ددمنش صهیونیستی پاک سازند.
    ۳.‌ نیروهای نظامی و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی باید از غزه خارج و به تمامیت ارضی فلسطینیان احترام گذاشته شود؛ فلسطین از آن فلسطینیان است و هیچکس نمی‌تواند این ملت را از حق مسلم خویش محروم کنند.
    ۴. دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست، آمریکا و همه دست‌اندرکاران نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت درجنگ اخیر تشکیل و ضمن مجازات رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکار باید خسارات وارده به مردم غزه پرداخت گردد.
    ۵. از حکام عرب و دول اسلامی به جای اقدامات نمایشی و صرف محکومیت لسانی، مصرانه می‌خواهیم مراوده اقتصادی با رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را قطع نموده و با شناسایی نشان‌های اقتصادی و تجاری کالاهای صهیونیستی، اجناس و کالاهای این رژیم منحوس در سراسر جهان تحریم گردد.
    ۷. جنایات وحشیانه و بی‌نظیر حیوان صفت‌های صهیونیست در کشتار کودکان مظلوم، ویرانی مراکز درمانی و تبدیل بیمارستان‌ها به گورستان و محروم‌ کردن یک ملت از ضرورت‌های اولیه مانند آب، غذا و دارو احساسات ملت‌های آزاده را جریحه‌دار ساخته است. ضمن اعلام آمادگی ملت بزرگ ایران برای پذیرش و درمان مجروحان فلسطینی، جوانان ایرانی آماده‌اند تا درصورت فراهم آمدن شرایط، باحضور درکنار رزمندگان جبهه مقاومت درسی فراموش ناشدنی به سفاکان خون‌آشام صهیونیست‌ بدهند.
    در همین رابطه سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این تجمع گفت: امروز همه ایران اسلامی سرشار از غیرت دینی برای حمايت از کودکان فلسطین عزیز است.
    فرمانده کل سپاه ادامه داد: آنچه در طوفان الاقصی اتفاق افتاد انعکاسی از جنایت یک‌صد ساله دولت‌های آمریکا، انگلیس و رژيم صهيونيستی در قبال ملت فلسطین بود.
    وی بیان کرد: دولت انگلیس سرزمین فلسطین را غصب کرد و در اختيار رژيم صهيونيستی قرار داد و فلسطینی‌ها با مهاجرت به تونس، اردن، لبنان و دیگر کشورها آواره شدند.
    سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه بعد از وقوع انقلاب اسلامی مقاومت احیا شد ادامه داد: فلسطینی‌ها هرگز نخواستند تسلیم شوند و مقاومت همچنان ادامه دارد.
    فرمانده کل سپاه گفت: طوفان الاقصی باطل‌‌کننده سحر و جادوی رژيم صهيونيستی در منطقه بود و نشان داد کمک‌های خارجی نمی‌توانند این رژیم را از فروپاشی نجات دهد.
    وی افزود: آنچه در پس طوفان الاقصی اتفاق افتاد باعث شد تا دولت‌های غربی و آمریکا چهره واقعی خود را عریان نشان دهند و این واقعیت را هیچ کس نمی‌تواند انکار کند.
    وی با بیان اینکه امروز جهان در برابر آمریکا متحد است گفت: در حال حاضر آمریکا بیش از هر زمان دیگر در جهان منزوی شده است و این حقیقت شکستی تلخ برای این کشور محسوب‌ می‌شود‌.
    فرمانده کل سپاه ادامه داد: از امروز اضطراب جزو لاینفک از زندگی صهیونیست‌ها است و این پدیده هرگز از این رژيم رخت بر نخواهد بست. آمریکا و اسرائیل پیروزی خود را در کشتار نوزادان و کودکان می‌دانند و این بزرگترين خفت برای آنهاست‌.
    به گزارش میزان، وی تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل بدانند مسلمانان‌ انتقام خواهند گرفت، آنها در جهان منزوی شده‌اند و این شکستی سياسی است.
    سردار سرلشکر سلامی گفت: رژيم صهيونيستی با حمايت آمریکا بعد از ۲ هفته از طوفان الاقصی نبرد زمینی را آغاز کرد و تصور می‌کرد پیروز خواهد شد اما آنها دست به انتحار زدند و کاری کردند که برای مجاهدان فلسطینی‌ فرصت‌ساز شد. 
    فرمانده کل سپاه گفت: امروز نیروهای فلسطینی از نقاط نزدیک به سراغ تانک‌ها و نفربرهای رژیم صهیونیستی می‌آیند و آنها را منهدم می‌کنند. 
    سردار سرلشکر سلامی افزود: نه فلسطین نابود شدنی است نه جوانان آن، بلکه شکست قطعی اسرائیل در پیش روی این جنگ خواهد بود و این یک واقعيت قابل محاسبه است.
    فرمانده کل سپاه در پایان گفت: حمايت های درخشان شما مردم که همه سرزمین ایران را به غزه تبدیل کرده کمک به تقويت روحیه جوانان و سربازان فلسطینی‌ است. ما برای پیروزی مردم فلسطین آرزوی صبر و استقامت داریم، البته که آنها امت استقامت هستند.