سرمقاله

چالش چند لایه غرب با تهران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1912  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 30 آذر 1401
    مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:
    سازمان فنی و حرفه ای به دنبال افزایش سطح مهارت در جامعه است
    سازمان فنی و حرفه ای کشور به دنبال افزایش سطح مهارت در جامعه استمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، آموزش های فنی و حرفه ای را یکی از کم هزینه ترین و سهل الوصول ترین راه ها برای دستیابی به تخصص مناسب عنوان و اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به دنبال افزایش سطح مهارت ها در جامعه است.
    پنجمین جلسه هیأت نظارت بر آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان در سال جاری با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز و معاونین وی، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی، نمایندگان کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد استان و اعضای هیأت نظارت در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
    بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این جلسه، آموزش های فنی و حرفه ای را یکی از کم هزینه ترین و سهل الوصول ترین راه ها برای دستیابی به تخصص مناسب عنوان و اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ارائه آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی به اقشار مختلف به دنبال افزایش سطح مهارت ها در جامعه است. وی تقویت بخش خصوصی و توجه به اهمیت نقش آموزش های فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار را از مهم ترین اهداف تشکیل جلسات هیأت نظارت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم و خطیر آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، تامین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز بازار كار است و انتظار داریم بخش خصوصی بر اساس تکنولوژی های نوین و نیاز مهارتی جامعه، به ایفای نقش محوری خود بپردازد.
    گفتنی است، در این جلسه به ۳۳ مورد درخواست از جمله تأسیس شعبه، افزایش حرفه، استفاده از فضای مشترک، انتقال و تمدید رسیدگی شد. شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۴۵۰ موسسه کارآموزی و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان به ارائه آموزش های مهارتی می پردازند.