سرمقاله

چالش چند لایه غرب با تهران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1983  |  صفحه ۵ | ایران زمین  |  تاریخ: 30 آذر 1401
    معاون وزیر آموزش و پرورش:
    دغدغه‌های تربیتی دانش آموزان نشانه حیات است
    معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دغدغه‌های تربیتی دانش آموزان نشان از حیات آنان است زیرا کسی که تابع هرچیزی باشد زنده نیست. اصغر باقر زاده در نشست هم اندیشی دانش آموزان که به همت دفتر مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و با همکاری آموزش و پرورش استان البرز در سالن میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: این زنده بودن و دغدغه داشتن دانش آموزان در حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی را باید با محور بصیرتی تقویت کنیم. وی با اشاره به اینکه کار تربیتی کار یک نفر نیست و مربوط به همه مردم است، خاطرنشان کرد: تربیت انسان با همه موجودات فرق می‌کند زیرا تربیت درونی است که بنای آن را گرایش، بصیرت و اراده انسان تشکیل می‌دهد.
    وی بیان داشت: از ۱۲ سال قبل عوامل مختلفی روی تربیت دانش آموزان همانند فضای مجازی، بازی انیمیشن، کتاب و فیلم، بازی رایانه‌ای، خانواده، کتاب درسی، معلمان و مربی تأثیر گذاشته است.
    باقرزاده با بیان اینکه ۳۲ میلیون نفر روزی ۱۴۷ دقیقه بازی کامپیوتری انجام می‌دهند که این گرایش می‌تواند روی آن فرد اثر بگذارد، یادآور شد: در بازار ایران یک انیمیشن تولید شده است د رحالی که انیمیشن خارجی بیش از ۲ هزار تولید شده است.
    وی تصریح کرد: در خارج افراد ۱۴۰ دقیقه کتاب می‌خوانند اما در ایران این رقم ۱۶ و نیم دقیقه آن هم با خواندن کتاب قرآن و دعا است.
    وی ادامه داد: از اول سال در ایران ۱۰ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب چاپ شده که ۶۷ درصد آن خارجی بوده و ترجمه شده است و همچنین ایرانی‌ها هشت دقیقه در روز ورزش می‌کنند در حالی که برای مطالبه‌گری باید مطالعه کرد.
    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما باید چه کنیم که میدان از دست نرود، اضافه کرد: ما باید در حوزه تربیتی مطالبه‌گری کنیم و زمینه حضور دانش آموزان به سمت فعالیت‌های غیر درسی را بالا ببریم.
    وی افزود: برای اولین بار در مدارس کشور چهار و نیم میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن عترت و نماز ثبت کرده‌اند و کتاب سرگذشت استعمار در ۱۵ جلد در قالب پویش با پنج میلیارد اعتبار در حال اجراست که دانش آموزان می‌توانند در آن شرکت کنند و این کار با هدف تقویت بصیرتی برنامه‌ریزی شد. باقرزاده به دانش آموزان توصیه کرد: به برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی توجه کنند چرا که این برنامه‌ها برای آنها مفید است.
    وی جمعیت دانش آموزی کشور را بیش از ۱۶ میلیون نفر با ۸۰۰ هزار معلم و ۳۰ هزار کارکنان ذکر کرد.
    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ۲ دانش آموز استان البرز بزودی در جلسه شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنند تا مهمترین نکات این هم اندیشی دانش آموزی را مطرح کنند.