سرمقاله

سیاست و اقتصاد امیدبخش / کمالالّدینپیرمؤذن

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20313  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 20 آذر 1402
    پرونده قتل داریوش مهرجویی به دادگاه ارسال شد
    رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش و ارسال آن به دادگاه خبر داد. به گزارش ایسنا، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام خبر صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی فر در فردیس، بیان کرد: در تاریخ ۲۲ مهر ماه سال جاری گزارش کشف جسد مرحوم مهرجویی و همسر وی خانم محمدی‌فر واصل شد که با توجه به نوع جنایت و همچنین نقش و جایگاه مرحوم مهرجویی در سینمای کشور، از همان دقایق ابتدایی وقوع جرم، دادستان و بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس به همراه کارآگاهان جنایی پلیس و گروه بررسی صحنه جرم در محل کشف جسد که ویلای مسکونی مرحوم مهرجویی و خانواده وی بوده حاضر شدند و صحنه جنایت را بررسی و آثار، ادله و علائم جرم را جمع آوری کردند.
    رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به پیگیری‌ها و دستورات رئیس قوه قضاییه از همان ساعات ابتدایی وقوع این جنایت که منجر به دستور ویژه خطاب به دادگستری کل استان البرز شد اضافه کرد: رئیس قوه قضاییه در جلسه ۲۴ مهرماه شورای عالی قوه قضائیه دستور داد که با بهره‌گیری از کلیه امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلین شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود که جهت اجرای دستور رئیس قوه قضائیه، کارگروه ویژه‌ای با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان البرز تشکیل شد.
    وی با بیان اینکه نحوه وقوع قتل و کیفیت ورود متهم یا متهمان نشان دهنده وجود آشنایی کامل با شهرک و محل سکونت مقتولان داشت تاکید کرد: با تلاش‌های شبانه روزی بازپرس و مقامات قضایی دادگستری کل استان و نیز ماموران پلیس آگاهی استان البرز در کمتر از پنج روز پس از وقوع قتل، متهمان شناسایی و دستگیر شدند، ولی با توجه به نوع جرم و نحوه وقوع آن، جهت تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری ادله بیشتر و همچنین احراز صحت اظهارات و اقاریر متهمان، تحقیقات ادامه یافت.
    وی با بیان اینکه به منظور حفظ حقوق متهمان و در اجرای مقررات قانونی، با همکاری کانون وکلا، وکیل تسخیری برای هر یک از متهمان به صورت جداگانه معرفی شد گفت: پرونده شخصیت نیز با حضور مددکار اجتماعی و روانشناس برای همه متهمان تشکیل شد.
    فاضلی هریکندی افزود: با انجام مقدمات قانونی، ضمن بازسازی صحنه قتل و بازجویی و تحقیق از متهمان در پلیس آگاهی، زندان و شعبه بازپرسی، جلسه مواجهه حضوری میان متهمان جهت بررسی، مطابقت و راستی‌آزمایی اقاریر و اظهارات آن‌ها با سایر ادله وقوع جرم با حضور وکلای ایشان و وکیل اولیای دم از سوی بازپرس پرونده برگزار شد.
    وی با یادآوری اینکه با استعلام‌های مکرر از پزشکی قانونی استان البرز و مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا، تمام ابعاد موضوع روشن شد اضافه کرد: نهایتا پس از تکمیل و اتمام تحقیقات مقدماتی، قرار جلب به دادرسی از سوی بازپرس پرونده و متعاقب آن کیفرخواست لازم از سوی دادستان فردیس در کمتر از دو ماه از زمان وقوع قتل صادر و پرونده جهت رسیدگی به اتهامات متهمان به دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شد.