سرمقاله

انزوای جهانی آمریکا و اسرائیل بعد از درگیری غزه و علت توصیه بایدن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20674  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 28 آذر 1402
    انهدام ۲ باند سرقت مسلحانه در تهران
    گوشی‌دزدی با تهدید سلاح
    رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران تلفن همراه عابران پیاده و انهدام باند سارقان مسلح در پوشش خرید ملک خبرداد.
    به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی با حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تشریح دو مورد از ماموریت‌های کارآگاهان پلیس آگاهی در روزهای اخیر پرداخت و گفت: همکاران من در معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ چندی پیش از فعالیت چند سارق که اقدام به زورگیری تلفن همراه شهروندان با تهدید سلاح کرده بودند، با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.
    وی با بیان اینکه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از این سارقان را به دست آوردند، گفت: یکی از اعضای این باند سرقت فردی بود که پیش از این ۱۲ بار به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود. این فرد در مستندات پلیس نیز به عنوان فردی شناخته شد که با تهدید سلاح گرم اقدام به زورگیری و گرفتن تلفن همراه مردم کرده بود.
    رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در ادامه با استفاده از سرنخ‌های موجود، ماموران موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای عملیات این افراد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهمان دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفتند و در جریان آن به زورگیری و سرقت از مردم با تهدید سلاح گرم اعتراف کردند.
    ولی‌پور گودرزی ادامه داد: یکی از اعضای این باند اقدام به شناسایی افراد در حال مکالمه یا کار با تلفن همراه می‌کردند. در ادامه افراد دارای تلفن همراه گران‌قیمت را انتخاب کرده و در فرصتی مناسبت با تهدید سلاح گرم، گوشی تلفن همراه را سرقت کرده و از محل متواری می‌شدند. این افراد تاکنون به چندین فقره سرقت اعتراف کردند و شماری از مالباختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفتند. تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.
    وی در همین راستا به مردم توصیه کرد که در مراکز خلوت تا حد امکان از گوشی تلفن همراه خود استفاده نکنند یا به کمک لوازم جانبی از موبایل استفاده کنند تا در دام موبایل قاپان نیافتند.
    سرقت مسلحانه در پوشش خریدار خانه‌ای در شمال تهران
    ولی‌پور گودرزی در ادامه از دستگیری اعضای یک باند سرقت مسلحانه از خانه‌ای در شمال تهران خبر داد و گفت: به دنبال اعلام این موضوع به پلیس آگاهی، بلافاصله تیمی از کارآگاهان رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که سارق تحت عنوان خریدار و دلال ملک وارد منازل شده و پس از شناسایی منزل، در فرصتی مناسب به همراه همدستانش با تهدید سلاح گرم به آنجا رفته و اقدام به سرقت کرده است.
    وی ادامه داد: در یکی از این پرونده، یکی از اعضای باند با معرفی خود به عنوان خریدار، وارد منزل مسکونی شده و طی مدت دو ماه و هر بار به بهانه‌ای از خانه بازدید کرده است. او در ادامه محل نگهداری پول نقد و جواهرات را در این خانه یاد گرفته و در فرصتی مناسب با همدستانش به این خانه رفته و ۴۰ هزار دلار وجه نقد را به سرقت برده است. این فرد با تهدید اسلحه و بستن دست و پای مالک، اقدام به سرقت کرده بود.
    به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیقات تکمیلی در مورد دیگر سرقت‌های انجام شده از سوی این باند و شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی همچنان ادامه دارد.
    وی در همین راستا به مردم توصیه کرد که اگر قصد فروش یا اجازه منزل مسکونی خود را دارند، با تاییدیه بنگاه املاک اقدام به خرید و فروش ملک کرده و با تایید مشاوران املام معتبر اجازه بازدید مشتری از ملک را بدهند و قراردادها حتما از مبادی رسمی باشد و احراز هویت انجام شود.
    کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران
    همچنین رییس پلیس پایتخت از کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در سال جاری در تهران خبر داد.
    به گزارش ایسنا، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه کمیته استانی نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری تهران که در دادستانی تهران برگزار شد، در سخنانی گفت:‌ از ابتدای سال تاکنون، ۹.۵ درصد کاهش سرقت در پایتخت داشتیم
    محمدیان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در سطح جامعه، سارقان راکب و موتورسوار است که مقرر شده است فراجا با تخصیص ۵۰ موتور سنگین و تشکیل تیم‌های شکار در سطح شهر تهران، برای دستگیری سارقان موتورسوار اقدام کرده و اجرای این طرح در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
    براساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، سومین جلسه کمیته استانی نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری تهران با حضور علی صالحی دادستان تهران، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، حجت الاسلام و المسلمین کرمی دادستان نظامی تهران، معاونین ستادی دادستان و تعدادی از سرپرستان نواحی دادسرای تهران و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات دادستانی تهران برگزار شد.