سرمقاله

انزوای جهانی آمریکا و اسرائیل بعد از درگیری غزه و علت توصیه بایدن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20687  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 28 آذر 1402
    رییس شورای عالی استان‌ها:
    ۱۲۷ هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند
    رییس شورای عالی استان‌ها گفت: ۱۲۷ هزار نفر عضو شوراها هستند که پشتوانه آنان رای مردم است، در کنار آن نیز ۲۰۰ هزار نفر نیز اعضای علی البدل شوراها هستند که جمعیت عظیمی را شکل‌ می‌دهند
    پرویز سروری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شوراها تبلور مشارکت مردم هستند، گفت: اندیشه و چشم انداز امام خمینی (ره) این بود که کار را به دست مردم بدهیم.
    وی با بیان اینکه شورای عالی استان‌‎ها، دومین پارلمان بزرگ کشور است گفت: تنها پارلمانی که بعد از دولت می‌تواند به دولت و مجلس طرح و لایحه بدهد شورای عالی استان‌هاست و این اختیاری است که هیچ ارگانی ندارد. این مسؤول ادامه داد: اما استفاده از این اختیارات ملزومات می‌خواهد و نیازمند آن هستیم که اعضای شورای عالی استان‌ها را به این امکانات تجهیز کنیم. سروری آموزش اعضای شورا را یکی از مسائل مهم پیش روی شوراها عنوان کرد و افزود: در این خصوص ۲ دهم درصد بودجه حاصله از قانون درآمدهای پایدار برای آموزش شوراها، شهرداران و دهیاران اختصاص یافته است که مفید است. رئیس شورای عالی استان‌ها یکی از مشکلات اساسی کشور را نبود احزاب مقتدر دانست و عنوان کرد: برخی از این احزاب با انتخابات کرکره بالا و پایین می‌دهند و دائمی نیستند، از این رو در کشور ما کادرسازی توسط احزاب وجود ندارد تا شاهد نمایندگان با تجربه و آموزش دیده و قدرتمند باشیم. وی اضافه کرد: از این رو باید نمایندگان مردم آموزش ببینند و البته در آینده هم ظرفیت بالقوه ای برای اداره کشور و می‌توانند از این تجربیات استفاده کنند. سروری افزود: طبیعی است آموزش‌های تخصصی باید توأم با آموزش‌های دینی باشد و علما و روحانیون باید در این آموزش‌ها نقش داشته باشند و ائمه جمعه هم رهنمودهای لازم را ارائه کنند. وی اضافه کرد: البته ما محدود به بعد انتخابات نمانده‌ایم ولی برای قبل ثبت نام شوراها هم دوره‌هایی را طراحی کرده‌ایم.