سرمقاله

انزوای جهانی آمریکا و اسرائیل بعد از درگیری غزه و علت توصیه بایدن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
  • آغاز به کار نخستین جشنواره فناورانه روابط‌عمومی کشور با حمایت همراه اول
  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20717  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 28 آذر 1402
    «فرشته‌ها» و «غول جنگ» وارد بازار کتاب نوجوان شدند
    سه‌کتاب داستانی «فرشته‌ها»، «روز اول روز آخر» و «کوچه قهر و آشتی و غول جنگ» از سه‌نویسنده ادبیات نوجوان توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شدند. به گزارش مهر، سه‌کتاب داستانی «فرشته‌ها»، «روز اول روز آخر» و «کوچه قهر و آشتی و غول جنگ» به‌تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. این‌کتاب‌ها برچسب «داستان نوجوان» را داشته و درقالب مجموعه «کتاب زیتون» (واحد نوجوان دفتر نشر فرهنگ اسلامی) به چاپ رسیده‌اند.
    کتاب «فرشته‌ها» نوشته سید هاشم حسینی نویسنده ادبیات نوجوان است که سال ۱۳۵۰ متولد شده و این‌داستانش درباره نوجوانی به‌نام پویا است که خودش و پدر و مادرش آینده روشنی مثل استاددانشگاه‌شدن را برایش متصور هستند. اما پویا در سن حساسی قرار گرفته و دغدغه‌های ذهنی مختلفی دارد. تازه مبتلا به سرطان هم هست و مورد شیمی‌درمانی هم قرار گرفته است. یکی از موضوعاتی که فکر او را به خود مشغول کرده‌اند، فرشته‌ها و فرشته نگهبان هر فرد است.
    در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانی:
    فرشته‌هایی را که پدر در موردشان حرف می‌زد دوست داشتم. گاهی پیش از خواب، آن‌ها را در ذهنم مجسم می‌کردم. آدم‌های نورانی و سفید و روشنی بودند که چهره به‌خصوصی نداشتند. بعضی از آن‌ها بال هم داشتند. بیش‌ترشان زنانه و لطیف بودند، مثل پنبه، مثل ابر. گاهی هم یک‌فرشته به شکل یک‌پیرمرد با چهره نورانی و موهای بلند و سپید در ذهنم مجسم می‌شد. مشکل این بود که نمی‌دانستم آن‌ها به چه زبانی صحبت می‌کنند و اگر با یکی از آن‌ها رو در رو شوم، زبان مرا می‌فهمد یا نه.
    این‌ کتاب با ۷۱ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۳ هزار تومان منتشر شده است.
    «روز اول روز آخر» نوشته معصومه میرابوطالبی است. او متولد ۱۳۶۰ و عضو هییت مدیره انجمن ادبی داستان جمعه است. این‌رمان او درباره دو نوجوان به‌نام‌های مسعود و رضا است که به‌خاطر اشتباهشان باغ مادر مسعود را به آتش می‌کشند و بزرگ‌تر را درگیر این‌ماجرا و پیچیدگی‌هایش می‌کنند.
    این‌ داستان در ۲۵ فصل نوشته شده است.