سرمقاله

انزوای جهانی آمریکا و اسرائیل بعد از درگیری غزه و علت توصیه بایدن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
  • آغاز به کار نخستین جشنواره فناورانه روابط‌عمومی کشور با حمایت همراه اول
  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20718  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 28 آذر 1402
    جزئیات فنی دوربین‌های وان پلاس 12R‌ فاش شد؛ دوربین تله‌فوتو با زوم ۲ برابری
    با دوربین تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی، وان پلاس 12R با بهبود بزرگی در مقایسه با نسل‌های قبلی خود همراه می‌شود. وان پلاس در طی ماه جاری از پرچمدار خود یعنی وان پلاس ۱۲ رونمایی کرد که به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز است. برند چینی همچنین تایید کرده که در تاریخ ۲۳ ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی (۳ بهمن) این پرچمدار را برای بازارهای جهانی معرفی خواهد کرد. همراه با وان پلاس ۱۲، غول فناوری چینی از یک گوشی دیگر به نام وان پلاس 12R نیز برای بازارهای جهانی رونمایی خواهد کرد.
    وان پلاس 12R به عنوان یک پرچمدار اقتصادی عرضه می‌شود که در عین بهره‌مندی از قیمت مناسب، از مشخصات فنی قابل توجهی نیز بهره می‌برد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به تازگی مشخصات فنی سیستم دوربین وان پلاس 12R فاش شده که خبر از بهبود بزرگ آن در مقایسه با نسل قبلی می‌دهند.
    افشاگری شناخته‌شده به نام Yogesh Brar با به اشتراک‌گذاری توییتی در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرده که وان پلاس 12R از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 با گشودگی دیافراگم f/1.8 و اندازه 1/1.56 اینچی بهره خواهد برد. این دوربین همچنین از قابلیت لرزشگیر تصویر اپتیکال برخوردار خواهد شد.
    دوربین دوم دستگاه نیز لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی IMX355 سونی خواهد بود که با گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۱۲ درجه‌ای همراه می‌شود. آخرین دوربین سنسور تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی IMX709 سونی خواهد بود که از گشودگی دیافراگم f/2.0 و زوم اپتیکال ۲ برابری پشتیبانی می‌کند. این افشاگر همچنین ادعا کرده که دوربین اصلی وان پلاس 12R می‌تواند به فیلمبرداری 4K و فول اچ‌دی در دو حالت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه بپردازد.
    طبق گزارش‌های قبلی، وان پلاس 12R با نمایشگر ۶٫۷ اینچی امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو همراه خواهد شد. این تراشه سخت‌افزار پرچمدار سال ۲۰۲۲ کوالکام محسوب می‌شود ولی همچنان از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است. منبع تغذیه این پرچمدار اقتصادی نیز باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۰۰ واتی خواهد بود.
    در مقایسه با وان پلاس ۱۱، وان پلاس 12R به لنز فوق عریض با رزولوشن پایین‌تر و نمایشگر ضعیف‌تر مجهز می‌شود. البته پرچمدار اقتصادی وان پلاس از باتری حجیم‌تری استفاده خواهد کرد که انتظار می‌رود تا مدت زمان بیشتری کاربران را همراهی کند.
    درنهایت باید اشاره کرد که تا معرفی وان پلاس ۱۲ و وان پلاس 12R برای بازارهای جهانی زمان زیادی باقی مانده ولی انتظار داریم گوشی‌های جدید این برند جایگاه خوبی در بازار گوشی‌های پرمیوم و میان‌رده پرمیوم پیدا کنند.