سرمقاله

انزوای جهانی آمریکا و اسرائیل بعد از درگیری غزه و علت توصیه بایدن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20723  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 28 آذر 1402
    پشتیبانی اعضای ۹ کمیسیون مجلس از پروژه مشترک کمیته امداد و سککوک

    به نقل از دنیای اقتصاد؛ توسعه تامین مالی زنجیره تامین با رویکرد کالای اقتصادی در کشور و به ویژه مناطق محروم در اولویت سامانه سککوک قرار گرفت و در همین راستا پروژه مشترک سککوک و کمیته امداد درخصوص «تامین مالی لوازم خانگی برای اقشار تحت پوشش» به امضا رسید.

    پروژه مشترکی  که با اجرای آن نه تنها نیاز گروهی از اقشار آسیب‌پذیر رفع و منجر به بهبود وضعیت معیشتی آنها می‌شود، بلکه سرآغازی خواهد بود برای تامین مالی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی، بدون «خلق نقدینگی».

    بی تردید در ابعاد ملی نیز، اجرای چنین ساختاری قطعا می‌تواند به افزایش رفاه در سطح جامعه و دسترس‌پذیری برای خرید کالای بادوام بیانجامد؛ اتفاقی که در طول مدت «اجرای این پروژه مشترک»،  شاهد آثار مثبت آن در مناطق محروم  بوده ایم.

    تامین ۶۵ هزار سبدجهیزیه برای اقشار آسییب پذیر تاکنون

    از این رو، توسعه این پروژه می‌تواند به پروژه‌های بزرگی نظیر «تهیه جهیزیه برای جوانان» منجر شود که افزایش آمار «ازدواج» و «اشتغال» را به عنوان دو هدف دولت- در حوزه اجتماعی و اقتصادی- در پی خواهد داشت؛ چنانچه تاکنون ۶۵ هزار سبد جهیزیه سبب شد تا «اقدام مشترک سککوک و کمیته امداد» با توجه به اهدافی که دنبال می‌کند، مورد تایید اصولی بهارستان‌نشینان نیز، قرار گرفته و نمایندگان مردم در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از چنین اقداماتی در راستای گسترش رفاه اجتماعی اعلام کنند.