سرمقاله

رابطه اقتصاد با روان مردم / آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21365  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 10 دی 1402
    طی تجمعی اعتراض آمیز
    مردم اردکان در خواستار برخورد با صنایع آلاینده شدند
    یزد-سیما صادقی مقدم- به دنبال تشدید آلودگی هوا و انباشت آلایندگی‌های جوی طی روزهای گذشته در شهرستان اردکان، جمعی از مردم و مسئولین این شهرستان در تجمعی اعتراض‌آمیز خواستار برخورد با صنایع آلاینده شدند. فرماندار اردکان در خصوص وضعیت آلودگی هوا در این شهرستان گفت: شهرستان اردکان در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۰۰ روز آلوده را پشت سر گذاشت و مردم انتظار دارند اقدامی در قبال صنایع آلاینده انجام شود. حسین سبزواری افزود: در ۴۰ روز اخیر نزدیک به ۸۰ مورد پایش و پیگیری صنایع آلاینده صورت گرفته که دو مورد به مراجع قضایی معرفی و به ۵۰ واحد نیز اخطار داده شده است.
    وی با تأکید بر لازم الاجرا بودن تصمیم‌های کارگروه پایش آلودگی هوا افزود: با پیگیری استاندار و نماینده اردکان، حریم زیست محیطی برای اردکان و شهرهای اطراف آن نظیر احمدآباد تعریف شده که البته طرحی بلندمدت است.
    سبزواری ادامه داد: بر این اساس، پهنه جدید صنعتی در ۴۰ کیلومتری شهرهای سکونتین دایر می‌شود تا صنایع آلاینده از محور عقدا به اردکان خارج شده و به این پهنه بروند.
    وی تاکید کرد: صنایع طی ۳۰ سال در این محور مستقر شده و انتقال آن‌ها قطعا یک تصمیم یک شبه و یک سال و دو سال نیست و به مروز زمان باید به بخش‌های جدید منتقل شوند تا مشکل آلودگی هوا پایان یابد. وی افزود: در دو سال اخیر هیچ مجوز جدیدی در اردکان صادر نشده و شرط ما هم استقرار صنایع کم آبخواه و پاک با حداقل نیروی انسانی  است. فرماندار اردکان بر برخورد با صنایع آلاینده تأکید کرد و گفت: مشارکت جدید صنایع در تامین زیرساخت‌ها خصوصا مراکز درمانی برای درمان بیماری‌هایی نظیر تنفسی می‌تواند بخشی از دردهای مردم را بکاهد.