سرمقاله

مشکل نااطمینانی در اقتصاد / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22201  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 24 دی 1402
    تصادفات مرگبار جاده‌ای در اصفهان ۱۰ درصد افزایش یافته است
    رئیس پلیس راه استان اصفهان از افزایش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد. سرهنگ علی مولوی در نشست خبری با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی تأثیر بسزایی در افزایش آمار تصادفات منجر به فوت دارد، اظهار داشت: در عین حال باید توجه داشت که عامل وقوع ۸۰ درصد تصادفات انسانی است ضمن اینکه کیفیت راه نیز در وقوع حوادث جاده‌ای بی تأثیر نیست. وی بدون اشاره به شمار تصادفات جرحی و منجر به فوت در جاده‌های استان اصفهان، گفت: در ۹ ماهه سال جاری شمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته اما وقوع تصادفات مرگبار در نیمه نخست سال جاری ۱۰ درصد افزایش یافته است.
    رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که وضعیت معیشتی و شرایط اجتماعی و محیطی نیز از دیگر عوامل تأثیر گذار بر افزایش تصادفات جاده‌ای است.
    سرهنگ مولوی با بیان اینکه جان مردم خط قرمز ما است، افزود: برای ۳۳ دستگاه اجرایی در خصوص کاهش حوادث ترافیکی و جاده‌ای وظایفی تعیین شده است و هشت دستگاه از جمله پلیس راه نقش مستقیم در این مهم دارند.
    وی با اشاره به اینکه پلیس راه سهم ۱۹ درصدی در کاهش حوادث ترافیکی دارد و وظایف خود را به طور جوی انجام می‌دهد، گفت: اگر سازمانی در اجرای وظایف خود در زمینه کاهش حوادث ترافیکی قصور کند، پلیس راه پیگیری می‌کند و ما خود در این زمینه از سایر دستگاه‌ها مطالبه گر هستیم؛ مانند معضل تقاطع گَوَرت که دغدغه چندین ساله بود و شاهد وقوع حوادث مرگبار بودیم که با پیگیری پلیس طی ماه‌های اخیر مشکل آن منطقه رفع شد.
    رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه از اجرای طرح زمستانه در محورهای مواصلاتی استان خبرداد و افزود: این طرح از ۲۱ آذر ماه در ۹ نقطه برف‌گیر استان اصفهان آغاز و نیرو و تجهیزات پلیس مستقر شده است و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
    سرهنگ مولوی با اشاره به طرح ویژه پلیس برای برخورد با خودروهای شوتی (تیز رو)، گفت: یکی از اقدامات ویژه همکاران ما برخورد با خودروهای تیز رو است که کالا یا انسان به صورت غیر مجاز جا به جا می‌کنند و در همین راستا طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۵۰۰ دستگاه خودروی شوتی در جاده‌های استان توقیف و رانندگان آنها به دستگاه قضائی معرفی شدند.
    وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: ترکیب ترافیک در این مسافت و ورودی شهرها یک دست نیست و خود همین سبب افزایش تصادفات شده است؛ ساماندهی نشدن صنوف اطراف جاده‌ها عاملی مهم در وقوع اینگونه تصادفات بوده و لازم است برای کاهش آن کنار گذر ایمن تعبیه شود.
    رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه پلیس با سرعت‌های غیرمجاز بدون اغماض برخورد می‌کند، اظهار داشت: ۲ نوع تخلف رانندگی وجود دارد که اعتقاد داریم اگر با آنها به درستی برخورد کنیم، بر کاهش حوادث جاده‌ای مؤثر است؛ پلیس راه در خصوص بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز اگر سختگیرانه عمل کند، حوادث کاهش خواهد یافت. سرهنگ مولوی افزود: در همین راستا پلیس راه استان اصفهان در جاده‌های شمالی و شرقی استان طرح توقف - حرکت را به تازگی اجرا کرده است و خودروها را در ورودی‌های استان محدوده سجزی و آزادراه کاشان متوقف می‌کند و پس از اندکی استراحت رانندگان دوباره به مسیر خود ادامه می‌دهند.
    وی با بیان اینکه این طرح با هدف پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی در ورودی‌های استان اصفهان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: مدتی تصادفات وانت بارها در آزادراه کنار گذر شرق زیاد شده بود در حالی که پیش‌تر و قبل از افتتاح این مسیر به دلیل تردد وانت بارها از آزادراه معلم و ترافیک سنگین آن، وانت‌بارها دچار حادثه نمی‌شدند؛ علت آن را که بررسی کردیم متوجه شدیم رانندگان وقتی از کنار گذر شرق تردد می‌کنند دچار یک نواختی می‌شوند و از این رو اجرای طرح (توقف- حرکت) در آزادراه کلید خورد. به گفته رئیس پلیس راه استان اصفهان، توقف خودروها در طرح توقف- حرکت در آزادراه‌ها و ورودی‌های استان، اجباری است و هم اینک در محدوده کوهپایه- نائین و محورهای ظفرقند نایین- اردستان نیز در حال اجرا است.