سرمقاله

سیاست خارجی موثر، با قدرت ملی یکپارچه ‪/‬ شهاب زمانی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2256  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 07 دی 1401
    4 نامزد نهایی ریاست دیوان محاسبات
    رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، «پشمچی‌زاده»، «دستغیب»، «پورسید» و «داوودی» را نامزدهای تصدی ریاست دیوان محاسبات اعلام کرد و گفت: داوطلبان یکشنبه هفته بعد در کمیسیون حاضر می‌شوند تا دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود را مطرح کنند.
    حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به جلسه عصر دوشنبه کمیته دیوان محاسبات برای انتخاب گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات کل کشور گفت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس زمان انتخاب رئیس دیوان محاسبات در موعد مقرر افرادی که شرایط لازم را داشته باشند برای ریاست دیوان ثبت نام کرده و کمیته دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مسئولیت دارد تا ثبت نام کنندگان را از لحاظ وجود مدارک لازم بررسی و از طریق دستگاه نظارتی احراز صلاحیت کند.
    رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کمیته مسئولیت دارد تا از ثبت نام شدگان برای حضور در «کمیته محاسبات»، کمیسیون برنامه و بودجه دعوت به عمل آورده تا مصاحبه علمی با آنها انجام شود.
    حاجی بابایی بیان کرد: از این رو امروز این اقدامات در کمیته مذکور به پایان رسید و پس از آن رای گیری انجام و نهایتاً ۴ داوطلب در مرحله اول برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند.
    رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار روز یکشنبه هفته آینده این کمیسیون تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده، ۴ داوطلب به کمیسیون معرفی و در کمیسیون حضور پیدا می‌کنند تا دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود را مطرح کنند، پس از بیان دیدگاهها رأی‌گیری صورت گرفته و ۲ نفر از بین چهار نفر معرفی شده، انتخاب و به صحن علنی معرفی می‌شوند تا در صحن علنی رای گیری نهایی صورت گرفته و مجلس به یک نفر به عنوان ریاست دیوان رای دهد.
    حاجی بابایی تاکید کرد: فرد انتخاب شده تا پایان مجلس یازدهم ریاست دیوان محاسبات را بر عهده خواهد داشت.