سرمقاله

سیاست خارجی موثر، با قدرت ملی یکپارچه ‪/‬ شهاب زمانی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2280  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 07 دی 1401
    جستجوی اجساد یخ‌زده در خودروهای مدفون در برف «کولاک قرن» در آمریکا
    در حالی که امدادگران و ماموران اورژانس در نیویورک در جستجوی مردم درمانده و گرفتار در برف و کولاک هستند، شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز گزارش کرده که شمار کشته‌های این توفان زمستانیِ کم‌سابقه و مرگبار در سراسر آمریکا که مقامات ایالتی آن را کولاک قرن نامدیده‌اند تاکنون به ۶۰ تن رسیده است.
    به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، مقامات، شرایط فوق را در سرتاسر ایالت نیویورک به ویژه در شهر بوفالو وحشتناک توصیف کرده‌اند و امدادگران، اجساد تعدادی از سرنشینان خودروهای محبوس شده در زیر برف و یخ را کشف کرده‌اند و ماموران اورژانس، ماشین به ماشین را در جستجوی زنده یا مرده سرنشینان و رانندگان آنها، می‌گردند.
    توفان زمستانی اخیر در سراسر ایالات متحده ده‌ها کشته در پی داشته و باعث هرج و مرج سفرهای کریسمس شده است.
    اعضای گارد ملی و سایر تیم‌های امدادی، صدها نفر را از داخل خودروهای مدفون زیر برف و خانه‌های بدون برق نجات داده‌اند، با این حال مقامات می‌گویند افرادی بیشتری در برف گرفتار شده‌ و احتمالا جان باخته‌اند.
    یکی از مقامات محلی به شبکه خبری سی ان ان گفته است: بسیاری از خانواده‌ها با فرزندانشان در شهرهای دیگر تماس می‌گیرند و می‌گویند که در حال یخ زدن هستند.
    یخبندان منجر به بسته شدن موقت برخی از شلوغ ترین مسیرهای حمل و نقل کشور شده و به خانواده‌ها و رانندگان هشدار داده شده که از سفر خودداری کنند.
    مقامات محلی نیویورک همچنین مواردی از ایست قلبیِ شهروندان را در هنگام پارو کردن برف سنگین از اطراف خانه‌هایشان گزارش کرده است.
    توفان‌های شدید زمستانی رفت‌وآمد و حمل‌ونقل در آمریکا را در تعطیلات سال نوی میلادی مختل کرده و باعث سرگردانی مسافران به‌ دنبال لغو هزاران پرواز و همچنین منجر به قطعی گسترده برق در بسیاری از مناطق شده‌ است.
    فرماندار ایالت نیویورک گفته است: ساکنان این مناطق با خطر جدی و تهدید جانشان روبه‌رو هستند، چرا که بسیاری از وسایل نقلیه اورژانسی خودشان در برف گیر کرده‌اند و نمی‌توانند به مناطق آسیب‌دیده بروند.
    فرماندار نیویورک همچنین گفته است: روز دوشنبه در بخش‌هایی از غرب این ایالت در طول شب یک متر دیگر برف باریده است.
    پیش‌بینی‌ها حاکیست طی چند روز آینده از شدت این توفان کاسته می‌شود اما به شهروندان توصیه شده که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
    در روزهای گذشته برق حدود ۲۵۰ هزار خانه و مغازه قطع شد هرچند به طور پیوسته شبکه توزیع در حال بازسازی و برگرداندن برق بوده است.
    همچنین دما در جنوب ایالت آفتابی فلوریدا به قدری پایین آمد که ایگواناها یخ زدند و از درختان افتادند.
    ایالت مونتانا در غرب آمریکا نیز با کاهش دما تا ۴۵ درجه زیر صفر سانتیگراد بدترین ضربه را از سرما دید.به گزارش بی بی سی، در کانادا نیز استان های انتاریو و کبک بیشتر از توفان لطمه دیدند.
    سرما، ژاپن را هم منجمد کرد
    مقام‌های مدیریت بحران در ژاپن اعلام کردند که با ادامه بارش برف سنگین و کولاک بی‌سابقه بویژه در مناطق شمالی این کشور طی روزهای اخیر، تاکنون دستکم ۱۷ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.
    به گزارش ایسنا، این روزها بارش سنگین و کم‌سابقه برف در ژاپن خبرساز شده و طبق اعلام مقام‌های این کشور، ده‌ها زخمی و چندین کشته برجای گذاشته است.
    در شرایطی که رسانه‌های آمریکایی طی روزهای اخیر از افزایش تلفات یخبندان و سرمای شدید در آمریکا، مختل شدن روال عادی زندگی بسیاری از مردم و نارضایتی شمار زیادی از مسافران از لغو پروازها در این کشور و همچنین در مناطقی از کانادا خبر دادند، مقام‌های ژاپنی نیز تایید کردند که افت دما و شرایط جوی مشابه از جمله بوران و بارش برف زیاد در روزهای اخیر از آنان کشته گرفته است.
    به گفته مقام‌های دولتی ژاپن، بارش سنگین برف علاوه بر ایجاد مشکلات در جاده‌های این کشور، قطع برق صدها منزل مسکونی را در پی داشته است.
    بارش برف از هفته گذشته در مناطق شمالی این کشور آغاز شده و باعث گرفتار شدن صدها خودرو و وسیله نقلیه در بزرگراه‌ها شده است.
    بنابر گزارش گاردین، مقامات محلی همچنین می‌گویند: اکثر تلفات زمانی اتفاق افتاده که مردم برای برف روبی از سقف خانه‌ها سقوط کرده و جانشان را از دست داده‌اند.
    بارش برف شدید در شمال ژاپن نیز باعث شده که حدود ۲۰ هزار منزل مسکونی در صبح روز کریسمس، برق نداشته باشند.