سرمقاله

خوش‌شانسی حسن روحانی / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22936  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 07 بهمن 1402
    «هبوط دوم» منتشر شد
    کتاب «هبوط دوم» نوشته محمد شمس‌الدینی توسط نشر صاد منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، کتاب «هبوط دوم» نوشته محمد شمس‌الدینی به‌تازگی توسط نشر صاد منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب دربرگیرنده نظریه‌ای در آینده انتولوژیک فضای سایبر و گشایش امکان زندگی در «لایه چهارم هستی» است.
    نویسنده کتاب پیش‌رو می‌گوید عنوان هبوط برای نامیدن رخدادی که وضع گذر امروز انسان را بیان کند، است. یک انتخاب ارزش گذارانه نیست. شمس‌الدینی می‌گوید بر آن نیست به این حرکت، جهت مثبت یا منفی، الهی یا شیطانی بدهد و مدعی شود هبوط دوم ثمره گناه دوم انسان است. بلکه دقیق‌ترین مفهومی که در تاریخ حیات انسان می‌توان برای این لحظه صیروری از گنجینه فرهنگی آدمی استخراج کرد، این مفهوم است. علاوه بر این، یک هبوط کریمانه و مسبوق به توبه است که در جهت رشد و کمال انسان رخ نموده و از هبوط شیطان به زمین تمایز بنیادین دارد.
    شمس‌الدینی می‌گوید اینکه کتاب هبوط دوم به شیوه مرسوم به تقسیمات اقتصاد و آموزش و سیاست و قدرت و مناسبات زندگی جهانی و آن هم در دوره معاصر و مدرن پرداخته، به دلیل سیطره این وضع بر جان و جهان و آفاق و انفس انسان امروز است وگرنه هیچ دلیل مستحکمی وجود ندارد که جهان زندگی انسان در لایه چهارم هستی نیز همین اطراف و اطوار را داشته باشد و همین تقسیمات و تشکیلات و ترتیبات در آنجا هم حاکم باشد. در سرتاسر این کتاب، سایه ابهام‌هایی جدّی و پرسش‌هایی اکنون بی‌پاسخ وجود دارد و نشان از گنگی و مه‌آلودگی افقی است که انسان این عصر به‌سوی آن ره می‌سپارد.