سرمقاله

جلوگیری از فرار مالیاتی یا افزایش مالیات؟ / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 23189  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 10 بهمن 1402
    نمایندگی ایران ارتباط ایران با حمله به نیروهای آمریکایی را رد کرد
    یک مقام نمایندگی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی مطرح کرد که ایران هیچ ارتباطی با حمله شب گذشته نیروهای مقاومت منطقه علیه یک پایگاه نظامی آمریکا در اردن نداشته است.
    درپی حمله یکشنبه شب نیروهای مقاومت عراق به یک پایگاه نظامی آمریکا در اردن که به کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن چند تن دیگر منجر شد، یک مقام رسمی ایرانی در گفت‌وگویی با یک روزنامه آمریکایی، هرگونه نقش ایران در این حمله را تکذیب کرد.
    جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای در پی این حمله مدعی شد: در حالی که هنوز در حال گردآوری مستندات درباره این حمله هستیم، می‌دانیم که توسط گروه‌های شبه‌نظامی تندرو و تحت حمایت ایران انجام شده است که در سوریه و عراق مستقر هستند.
    «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با ادعایی علیه نقش ایران در این حمله نوشت: ما، قویا، حملات گروه‌های شبه‌نظامی متحد ایران را علیه نیروهای آمریکایی محکوم می‌کنیم. ما همچنان از ایران می‌خواهیم در منطقه تنش‌زدایی کند.
    روزنامه وال استریت ژورنال در این باره گزارش داد که یک سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل به این روزنامه گفت که ایران با حملاتی که مورد بحث است، هیچ ارتباطی ندارد.
    او افزود: این درگیری از سوی ارتش آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق و سوریه آغاز شده است و این عملیات میان‌ آن‌ها متقابلا انجام می‌شود.
    غرب مدعی حمایت نظامی و مالی ایران از نیروهای مقاومت منطقه و کنترل اقدامات آن‌ها از سوی ایران است. این در حالی است که مقامات ایران در پی اقدامات نیروهای مقاومت منطقه علیه مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی و مطرح شدن ادعاهایی درباره نقش ایران در این حملات، گفته‌اند نیروهای مقاومت به طور مستقل و بر اساس صلاحدید خود عمل می‌کنند و از ایران دستور نمی‌گیرند.
    با این وجود، ایران هشدار داده است که کاهش تنش‌ها در منطقه، مستلزم متوقف شدن حمایت‌های واشنگتن از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه است.