سرمقاله

چالش‌های واقعی‌سازی قیمت گاز / غلامرضا صفدری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس نهم و دهم به خبرنگار نبض بورس گفت: پایدارسازی منابع، اولویت اصلی صندوق های بازنشستگی و بیمه ای است
  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 24345  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 02 اسفند 1402
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
    هنرمند دغدغه‌مند نمی‌تواند درخصوص انتخابات بی‌تفاوت باشد
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه با بیان اینکه هنرمندان در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، مسوولیت دارند، گفت: عدم مشارکت با انتخاب نماینده ای ضعیف برابر است چرا که کسی از حق رای خود استفاده نمی‌کند در واقع در حال انتخاب نماینده‌ای ضعیف در مجلس است.
    به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مجید منادی در نشست صمیمی با انجمن‌های فرهنگی و هنری و فعالان رسانه‌ای دزفول در سالن نشست‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، اظهار داشت: رسانه‌ها مانند سایر بخش‌های فرهنگ و هنر باید نسبت به بیمه نیروها و خبرنگاران خود اقدام کنند و در این راستا وزارت ارشاد کمک‌هایی در نظر گرفته است که باید از این امتیازهای قانونی برای ساماندهی این شرایط استفاده کرد. وی کنگره ملی ۲۴ شهید خوزستان و جشن‌های نیمه شعبان را ۲ رویدادفرهنگی مهم پیش رو دانست و ادامه داد: خوزستان معراج شهداست که تعدادی زیادی از شهدای جنگ تحمیلی در این سرزمین آسمانی شدند و این موجب شده تا کنگره شهدای خوزستان تنها کنگره شهدا در کشور باشد که به صورت ملی برگزار می‌شود.وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کشور و بیش از ۱۰ هزار نفر در خوزستان عضو صندوق هنر هستند، افزود: صندوق اعتباری هنر در حال ارایه خدمت به کل خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که لازمه بهره گیری از این خدمات ثبت نام و ارایه مدارک لازم است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه هیچ محددیتی از طرف این اداره کل برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری با رعایت تمام ضوابط قانونی در استان وجود ندارد، بیان کرد: عدالت فرهنگی رویکرد اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است و در این مسیر اعتبارات بر اساس ظرفیت‌ها، نیازها و کمبودهای هر شهرستان توزیع می‌شود. منادی با بیان اینکه تغییر دولت و مدیران باید منجر به تغییر در روش مدیریتی و تحول نیز شود، گفت: بسیاری از رویدادها، طرح‌ها و ساختمان‌های فرهنگی در خوزستان سال‌ها تعطیل و یا بدون استفاده رها شده بود که تعدادی از آنها طی چند ماه اخیر فعال و فعال‌سازی سایر این رویدادها و زیرساخت های فرهنگی به عنوان اولویت در دستور کار است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان دزفول در حال تحول است گفت: همگرایی موجود میان مسوولان این شهرستان فرصت کم نظیری برای کارهای بزرگ فرهنگی و هنری در دزفول را فراهم کرده است. منادی با بیان اینکه مجتمع سینمایی دزفول سال‌ها تعطیل بود که با تلاش شبانه روزی تمام مجموعه شهرستان این مجتمع بار دیگر میزبان علاقمندان به هنر شد، افزود: این مجتمع فرهنگی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی وهنری در شمال خوزستان به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و طی چند هفته اخیر نهایی شد. وی تاکید کرد: دزفول شهری ملی و دارای ظرفیت‌های مهم فرهنگی و هنری در سطح کشور است که استفاده از این ظرفیت ها می تواند موجب تحول در تولیدات فرهنگی و هنری حداقل در استان شود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه هنرمند دغدغه‌مند نمی‌تواند پیرامون انتخابات بی‌تفاوت باشد، گفت: عدم مشارکت با انتخاب نماینده ای ضعیف برابر است چرا که کسی از حق رای خود استفاده نمی‌کند در واقع در حال انتخاب نماینده‌ای ضعیف در مجلس است. وی با بیان اینکه هنرمندان در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، مسوولیت دارند بیان کرد: تمام ابزارهای هنری برای بسترسازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید به کار گرفته شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: فعال‌سازی و بهره گیری حداکثری از زیرساخت‌های فرهنگی موجود اولویت دارد و باید از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود نهایت بهره گیری انجام شود.