سرمقاله

انتخابات و درسهایی برای همه/ میثم قهوه‌چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
  • آغاز به کار نخستین جشنواره فناورانه روابط‌عمومی کشور با حمایت همراه اول
  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 25057  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 16 اسفند 1402
    زیر یک ستون2
    رسانه مصری:
    مذاکرات آتش‌بس غزه شکست نخورده اما دشوار است
    یک رسانه مصری روز سه‌شنبه خبر داد مذاکرات میان حماس و میانجی‌گران بر سر آتش‌بس در تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رگیم صهیونیستی در قاهره ادامه دارد اما این گفت‌وگوها با «دشواری‌هایی» مواجه است.
    به گزارش ایسنا، یک منبع مطلع مصری در گفت‌وگو با «قاهره نیوز» ادعای برخی رسانه‌ها مبنی برهم خوردن مذاکرات آتش‌بس را رد کرد و تنها عنوان کرد که مذاکرات با «دشواری‌هایی» همراه است.
    خبرگزاری رویترز از توقف مذاکرات آتش‌بس بین حماس و میانجی‌ها در قاهره بدون هیچ پیشرفتی خبر داد.
    «باسم نعیم» یکی از مقامات ارشد حماس به رویترز گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نمی‌خواهد به توافق برسد و اکنون توپ در زمین آمریکایی‌هاست تا او را برای توافق تحت فشار بگذارند».
    میانجی‌گرانی از آمریکا، مصر و قطر در تلاش برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر و آزادی اسرا هستند.
    تاکنون مذاکرات آتش‌بس نتوانسته به نتیجه حائزاهمیتی دست یابد و مشخص نیست که مذاکرات تا چه حد پیشرفت داشته؛ چراکه رژیم صهیونیستی از ارسال هیات به مصر برای شرکت در این گفت‌وگوها خودداری کرده است.
    یک مقام رژیم صهیونیستی روز یکشنبه و در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان مدعی شد به دلیل عدم‌ پاسخ‌دهی حماس به ۲ درخواست این رژیم - ارائه فهرستی از اسرا زنده و کشته شده و همچنین تعیین میزان زندانیان فلسطینی که باید در ازای آزادی اسرا از زندان‌های رژیم صهونیستی خارج شوند - در مذاکرات آتش‌بس شرکت نکرده است.
    در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته‌ شده و بیش از ۷۱ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.
    رژیم صهیونیستی همچنین نوار غزه را در محاصره انسانی قرار داده و جمعیت این منطقه که بیشترشان از خانه‌های خود آواره شده‌اند،‌ از نبود غذا، آب آشامیدنی، دارو و تجهیزات پزشکی در میان ویرانی گسترده زیرساخت‌های حیاتی، در رنج هستند.
    حملات این رژیم منجر به آوارگی ۸۵ درصد از جمعیت غزه و ویرانی ۶۰ درصد از زیرساخت‌های این منطقه شده است.
    رژیم اشغالگر قدس در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در ماه ژانویه در حکمی اولیه از تل‌آویو خواست به اقدامات مرتبط با نسل‌کشی پایان داده و اقداماتی در راستای تضمین رسیدن کمک‌های انسانی به جمعیت غیرنظامیان در غزه انجام دهد.