سرمقاله

انتخابات و درسهایی برای همه/ میثم قهوه‌چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 25098  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 16 اسفند 1402
    سهم یزد از کاشت یک میلیارد درخت طی ۴سال ۱۵ میلیون است
    یزد-سیما صادقی مقدم- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، سهم استان از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال را ۱۵ میلیون درخت عنوان کرد و گفت: کاشت ۲.۲ میلیون اصله نهال و نیز تولید پنج میلیون نهال برای سال جاری در استان در دست اقدام است.
    «کمال کریمی» در نشستی خبری با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تصریح کرد: سهم استان یزد از این نهضت مردمی، تولید و کشت ۱۵ میلیون درخت است که در سال گذشته به دلایل مختلف مانند عدم آمادگی نهالستانهای استان، تولید نهال مناسبی در استان اتفاق نیفتاد به طوری که پارسال دو میلیون و ۲۰۰ هزار نهال تولید شد.
    وی با اشاره به راه اندازی سه نهالستان جدید در استان طی سال جاری، گفت: امسال با همکاری بخش خصوصی تولید سه میلیون و ۷۵۰ هزار اصله نهال در استان تکلیف شده ولی با توجه به کسب مجوز و برنامه‌ریزی برای انتقال پساب شهر به نهالستان بزرگ یزد و نیز کسری تولید نهال سال گذشته، تولید ۵ میلیون اصله نهال در سالجاری مورد اهتمام است.
    کریمی به آغاز کشت نهال‌های تولیدی سال گذشته از ۱۱ آذرماه امسال در استان، گفت: پس از شناسایی اراضی مناسب در شهرستانهای مختلف، یک‌هزار هکتار مابین شهرک صنعتی و جاده فولاد یزد و همچنین ۱۵۰۰ هکتار در بالادست نیروگاه خورشیدی در مرکز استان برای این منظور تعیین شد که هم اکنون کاشت نهال در اراضی هزار هکتاری با همکاری بخش‌های مختلف آغاز شده است. وی همچنین از تعیین و آماده سازی ۳۵۰۰ هکتار در شهرستان ابرکوه برای این منظور خبر داد و گفت: این طرح در برخی شهرستان‌های دیگر از جمله اردکان، میبد، اشکذر و بهاباد در قالب طرح کمربند سبز آغاز شده است. به گفته  وی، تاکنون ۱۰۰ هزار نهال توسط اداره کل منابع طبیعی استان کاشته شده ولی دهیاریها و شهرداری‌ها نیز طبق شرح وظایف در این باره فعالیت دارند. کریمی تصریح کرد: در سال جاری ۲۷۳ مورد استعلام معادن به مساحت ۵۱۳ هکتار به منابع طبیعی استان ارجاع شده که ۴۹۴ هکتار آن مورد موافقت قرار گرفته است. وی گفت: معادنی در استان از گذشته داریم که بدون مجوز و استعلام از منابع طبیعی، فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در حال فعالیت هستند.