سرمقاله

انتخابات و درسهایی برای همه/ میثم قهوه‌چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 25133  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 16 اسفند 1402
    نخستین نتایج بنچمارک مک‌بوک ایر M3 منتشر شد
    سه‌شنبه شب، شاهد رونمایی از مک‌بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی توسط شرکت اپل بودیم و اکنون نیز نخستین نتایج بنچمارک به دست آمده توسط این لپ‌تاپ منتشر شده است.
    مک‌بوک ایر با چیپست M3 و ۱۶ گیگابایت حافظه یکپارچه موفق شده تا در بخش تک هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ، امتیاز ۳٫۱۵۷ را به دست آورد و در بخش چند هسته‌ای نیز امتیاز ۱۲٫۰۲۰ را به خود اختصاص دهد. جهت مقایسه، نسل پیشین یا همان مک‌بوک ایر با چیپست M2 و حافظه یکپارچه ۱۶ گیگابایتی در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۲٫۶۱۰ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۱۰٫۱۲۰ را کسب کرده بود؛ بنابراین می‌توان گفت که نسل جدید مک‌بوک ایر حدود ۲۰ درصد از نسل پیشین سریع‌تر است.
    این لپ‌تاپ که با شماره مدل Mac15,3 در این بنچمارک قرار دارد؛ پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای را به همراه داشته و میزان حافظه رم یکپارچه آن نیز به ۲۴ گیگابایت می‌رسد. این لپ‌تاپ حدود ۶۰ درصد از مک‌بوک ایر با چیپست M1 سریع‌تر است و در مقایسه‌ با مک‌بوک‌های اینتلی نیز تقریبا ۱۳ برابر قدرتمندتر ظاهر می‌شود.
    اپل پیش فروش مک‌بوک ایر M3 را آغاز کرد و این محصول از تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند) به طور رسمی روانه بازار می‌شود. قیمت پایه این لپ‌تاپ معادل با ۱٫۰۹۹ دلار است و نسل پیشین یا همان مک‌بوک ایر با چیپست M2 نیز با قیمت ۹۹۹ دلار قابل تهیه خواهد بود.