سرمقاله

در مسئله مردم‌داری با مشکل مواجهیم / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 25212  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 19 اسفند 1402
    وضعیت بارش ها در ۵ روز آینده
    برف و باران در راه است
    بنابر اعلام سازمان هواشناسی، در ۵ روز آینده شاهد بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور خواهیم بود.
    سازمان هواشناسی از بارش ۴ روزه برف و باران در برخی مناطق کشور خبر داد و نسبت به سرریز شدن آب سدها طی بارندگی‌‌های پیش‌رو هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
    پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی مناطق آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال قزوین،‌ البرز، زنجان، ارتفاعات تهران،‌ سمنان و کرمان بارش برف،‌ باران، وزش باد و رعدوبرق روی می‌دهد.
    برای روز شنبه در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب و روز یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب شرق، نوار شرقی، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
    دوشنبه در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق و نوار غربی کشور و سه‌شنبه در شمال شرق، شرق، مناطقی از جنوب شرق، مرکز و شرق سواحل دریای خزر بارش رخ می‌دهد.
    طی پنج روز آینده، بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است و بیشینه بارش‌ها روز شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.
    در مناطقی از شمال شرق و مرکز، شنبه در مناطقی از جنوب شرق و یکشنبه در برخی مناطق غرب، در بعضی ساعت‌ها افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
    سه‌شنبه در جنوب شرق و نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.
    آسمان تهران روز شنبه کمی تا قسمتی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه، نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد، گاهی بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
    شنبه 1402/12/19: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، همدان، قزوین، شمال مرکزی،
    یکشنبه 1402/12/20: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، گیلان و مازندران.
    دوشنبه 1402/12/21: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، فارس، بوشهر، سمنان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و تهران.
    اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها.
    توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به مکان‌های امن و پوشش مناسب نهال‌ها.