سرمقاله

ورود دوباره به کریدور مسقط ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 26111  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 فروردین 1403
    استاندار آذربایجان شرقی:
    اصلاح الگوی مصرف آب به اندازه اجرای پروژه‌های عمرانی اهمیت دارد
    آذربایجان شرقی - ماهان فلاح: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت تامین آب استان گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در آذربایجان شرقی باید به آن پرداخت شود، تامین آب پایدار است.
    مالک رحمتی افزود: سال قبل تامین آب در تبریز با مشکلاتی رو به رو شده و برخی از روستاها و شهرستان‌ها هم با مشکل کمبود آب در فصل تابستان مواجه هستند.
    رحمتی با بیان این‌ که دو سری اقدامات برای تامین آب استان باید انجام گیرد، افزود: یکسری از این اقدامات، عاجل و فوری هستند و باید در تابستان امسال به ویژه در روستاهایی که تنش آبی دارند، اجرایی شوند. قرارگاه امام حسن(ع) در روستاهای دارای تنش آبی استان در حال اجرای پروژه‌های تامین آب پایدار هستند و شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان متعهد شده‌اند تا با توجه به پیش بینی‌ها نسبت به تامین آب روستاها و برخی بخش‌های کوچک استان اقدام لازم را انجام دهند.
    وی با اشاره به طرح انتقال آب ارس به تبریز و شهرستان‌ های این مسیر، ادامه داد: برای تامین آب پایدار برای شهرستان‌ های مرند، شبستر و تبریز راهی جز اجرای این طرح نداریم و باید انتقال آب از ارس در اولویت باشد. اکنون بیش از ۳۵ کیلومتر از مسیر خط انتقال اجرایی شده و مابقی نیز شامل حدود ۹۰ کیلومتر و مرحله رسیدن آب به شهرستان‌ها است که باید کار عمرانی آن انجام شود.
    وی خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب ارس یک پروژه ملی بوده و نیازمند توجه ملی است و حتما به زودی در مراسم افتتاح سد بزرگ قیز قلعه‌ سی در استان که شاهد حضور رئیس جمهور خواهیم بود، این پروژه را به عنوان یکی از مطالبات استان در راستای تامین پایدار و دائمی آب بسیاری از شهرستان‌ها مطرح خواهیم کرد تا رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند و دستورات لازم را صادر کنند.
    رحمتی افزود: وزیر نیرو نسبت به این پروژه اشرافیت داشته و بر اجرای آن نیز تاکید دارد و منابع لازم را تامین خواهد کرد. این پروژه اکنون فعال است و خواست ما شتاب گرفتن آن است.
    وی با بیان این‌ که برخی از نسخه‌های میان مدت برای حل مشکل آب تبریز مثل حفر چاه در دامنه‌های کوه سهند، در اولویت شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه ریزی انجام گرفته از روزهای آغازین سال جدید بتوانیم تنش آبی را در طول سال شاهد نباشیم. اصلاح الگوی مصرف نیز به اندازه اجرای پروژه‌های عمرانی آبی اهمیت دارد و در این راستا از همشهریان عزیز خواهشمندیم در رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف به ما کمک کنند تا همه مردم استان بتوانند از آب خوب و با کیفیت بهره مند شوند.