سرمقاله

ورود دوباره به کریدور مسقط ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 26112  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 فروردین 1403
    بمنظور حفظ حریم خطوط لوله انتقال گاز انجام شد؛
    پایش ۴۶ هزار كیلومتر از مسیر خطوط لوله در منطقه ۸ عملیات
    آذربایجان شرقی - ماهان فلاح: قریب به ۴۶ هزار كیلومتر از مسیر خطوط لوله منطقه ۸ عملیات انتقال گاز جهت حفظ و حراست از حریم خطوط، طی ۱۲ ماهه سال گذشته پایش شد. مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز با اعلام این خبر هدف از بررسی و پایش های مستمر را صیانت از خطوط لوله گاز عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و استراتژیكی منطقه و نقش تعیین كننده انرژی پاک در تامین گاز خانگی، صنایع، نیروگاه‌ها و همچنین ایجاد تعاملات اقتصادی، حفاظت و حراست از این سرمایه های ملی بسیار حائز اهمیت است. فیروز خدائی اضافه کرد: طی سال گذشته ۴۵ هزار و ۸۳۶ كیلومتر بازدید از مسیر خط انتقال گاز در منطقه انجام شده که در این راستا ۲۸۸ مورد اخطار در جهت رفع تجاوزات حریم خطوط لوله و ۴۴۲ مورد نیز رفع تجاوز از حریم صورت گرفته است. مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز اظهار داشت: نظر به توسعه ساخت و سازها در مجاورت خطوط لوله انتقال گاز و به منظور حفظ حریم ایمنی و ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز، پاسخ دهی به استعلام ها و نامه های اشخاص حقوقی، حقیقی و سازمانها ضرورت داشت كه در این مورد، طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۰۳۰ مورد پاسخ به استعلامات داده شده است. وی با تاكید بر مشتری مداری و تسریع در پاسخگویی به مكاتبات و تلاش در جهت رفع مشكلات موجود افزود: پاكسازی حریم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به منزله صیانت از سرمایه های ملی بوده و فراهم نمودن حداقل ایمنی و سلامتی برای ساكنین جوار خطوط لوله فشار قوی، باید در سرلوحه كارهایمان قرار گیرد. مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز همچنین از استمرار پایدار انتقال گاز با انجام ۱۲ مورد عملیات هات تپ طی سال گذشته در این منطقه عملیاتی خبر داد. فیروز خدائی، با اعلام این خبر، افزود: در سال گذشته و در راستای رسیدن به اهداف سازمانی و همچنین خدمت رسانی موثر به ذینفعان ۱۲ پروژه انشعاب گرم بر روی خطوط لوله های مختلف انتقال گاز برنامه ریزی و اجرا گردید.
    خدائی افزود: با توجه به ضرورت انجام عملیات انشعاب گیری در خطوط مختلف محدوده تحت پوشش این منطقه، اجرای ۸ مورد عملیات انشعاب گرم بر روی خطوط های مختلف انتقال گاز جهت اخذ انشعاب، دو مورد جهت اجرای مسیر Control Valve و دو مورد دیگر نیز جهت اجرای اینتركانكشن در طول سال گذشته با موفقیت صورت گرفت. مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز اظهار داشت: این تعداد از عملیات هات تپ كه در اینچ های متفاوت از خطوط لوله انتقال گاز بود، با تلاش شبانه روزی ۲۴۳۲ نفر ساعت از همكاران مطابق با استانداردها و دستورالعمل های فنی و زیست محیطی با شرایط كاملا ایمن و بصورت مطلوب به انجام رسید. وی عملیات هات تپ را از عملیات های مهم و حساس دانست و تصریح کرد: انجام عملیات انشعاب گرم (Hot Tap) زمینه اجرای عملیات انشعاب گیری از خطوط لوله گاز دار را بدون تخلیه آن فراهم کرده و سرعت عمل و ضریب ایمنی عملیات را افزایش می دهد.