سرمقاله

چی شد وچه خواهدشد؟ /محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 26379  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 27 فروردین 1403
    هشدار صهیونیست‌ها درباره پیامدهای استراتژیک حمله ایران
    مدیر اجرایی مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به عملیات ایران علیه این رژیم واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، ژنرال ذخیره تامر هایمن، مدیر اجرایی مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی این رژیم گفت: وضعیت درباره حمله ایران از بُعد استراتژیک پیچیده‌تر است چراکه اسرائیل و آمریکا در باز داشتن ایران از این حمله شکست خوردند.
    هایمن در بیانیه‌ای که امروز توسط وبگاه مرکز تحقیقات داخلی منتشر شد، خاطرنشان کرد که ایران «در حمله به اسرائیل موفق شد بدون اینکه ایالات متحده را ملزم به مشارکت در هرگونه واکنش نظامی اسرائیل به این حمله کند».
    اگرچه هایمن پاسخ اسرائیل به حمله ایران را در چارچوب یک ائتلاف جامع بین‌المللی و منطقه‌ای از اهمیت بالایی می‌داند، اما افزود که اتکای تل‌آویو به این ائتلاف زمانی که تصمیم به پاسخگویی بگیرد، «حاشیه آزادی در دسترس آن را کاهش می‌دهد».
    وی در رابطه با تأثیر حمله ایران بر آینده جنگ غزه خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای در کنار اسرائیل در مقابله با حمله ایران مستلزم این است که تل‌آویو به این باور برسد که باید به این ائتلاف درباره آینده غزه پس از جنگ اعتماد کند.
    به گفته این ژنرال صهیونیست، نقش ائتلاف در مقابله با حمله ایران، اهمیت تقویت این ائتلاف به‌عنوان «نظام منطقه‌ای مقابله با ایران و جبهه مقاومت» را برجسته می‌کند.
    همچنین تزوی عفودیا، مفسر کانال ۱۳ و مجری یک برنامه گفت‌وگوی روزانه در رادیو ارتش، به شدت به دولت بنیامین نتانیاهو به دلیل «فروپاشی بازدارندگی» که در حمله ایران منعکس شد.
    عفودیا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با وزیر امور خارجه یسرائیل کاتس افزود: «نیروی واکنش و بازدارندگی اسرائیل در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و این به خاطر نقش و رفتار دولتی است که شما رهبری می‌کنید.»
    در عین حال یارون بلوم، فرمانده سابق سرویس اطلاعات داخلی «شین بت»، توضیح داد که حمله ایران عمق وابستگی اسرائیل به ایالات متحده را برای تضمین دفاع از خود نشان داد.
    بلوم در بیانیه‌ای که روز یکشنبه توسط وبگاه روزنامه معاریو منتشر شد، از اغراق اشغالگران در صحبت درباره موفقیتشان در مقابله با حمله ایران انتقاد و تاکید کرد که «اگر نقش آمریکا نبود، پاسخ ایران کاملاً متفاوت می‌شد.»
    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.