سرمقاله

آغازگاهی بر پایانِ اقتدار اسرائیل / میثم قهوه‌چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 26517  |  صفحه ۸ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 29 فروردین 1403
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری
    آذربایجان شرقی جزو ۵ استان برتر در تجهیز فروشگاه‌های ارائه خدمات کالابرگ الکترونیکی
    آذربایجان شرقی - ماهان فلاح: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی جزو ۵ استان برتر در تجهیز فروشگاه‌های ارائه خدمات الکترونیکی کالابرگ الکترونیکی در کشور است.
    محمد کلامی به اجرای مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۸ اردیبهشت امسال ادامه خواهد داشت و بر این اساس ماهانه خانوارهای مشمول این طرح می‌توانند با خرید ۱۱ قلم کالا به میزان تعیین شده معادل ۲۲۰ هزار تومان از این طرح استفاده کنند.
    وی افزود: ۸۵.۴ درصد از مشمولین طرح کالابرگ الکترونیکی که دهک‌های ۱ تا ۷ را شامل می‌شوند از طرح مذکور در استان استفاده کرده‌اند.
    وی تصریح کرد: بیش از یک و نیم همت از اعتبار کالابرگ الکترونیکی توسط دولت و سه و نیم همت توسط مشمولین طرح در استان آذربایجان شرقی در طول اجرای طرح فجرانه خرید انجام گرفته است که نشان از پویایی طرح و استقبال مردم شریف استان می باشد و لازم است ادارات صمت و جهاد کشاورزی استان در خصوص نظارت بر فروشگاه‌ها در تامین کالاهای اساسی همکاری لازم را انجام دهند.
    معاون هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: اعتبار جدید طرح کالابرگ الکترونیکی ۲۲۰ هزار تومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار یارانه بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد و مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.
    وی در خصوص بهره‌ مندی و اطلاع همشهریان از فروشگاه‌ها ارائه خدمات افزود: همشهریان عزیز می‌توانند کالاهای اساسی را از فروشگاه‌های تجهیز شده در سطح استان و روستاها خرید کنند و از طریق نصب اپلیکیشن ما از فروشگاه‌های اطراف و تراکنش‌های صورت گرفته و مانده اعتبار خود مطلع شوند.
    وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه بیش از ۸ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای به طرح مذکور متصل می باشند، افزود: کنترل بر روند بازار از سوی هیئت‌های بازرسی از طریق سازمان جهاد کشاورزی و صمت و تعزیرات صورت می گیرد و تلاش می شود مشکلات اجرا را به حداقل رسانند تا رضایت مردم عزیز و شریف استان ایجاد شود و ترمینال آن دسته از فروشگاه‌های متخلف که بر اساس دستورالعمل مذکور اقدام نکرده‌اند و خارج از ضوابط اعلامی خرید و فروش انجام می‌دهند به تعداد ۲۰۰۰ ترمینال توسط شرکت فارا قطع شده است.