سرمقاله

بگذاریم همه بمانند ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2681  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 14 دی 1401
    انتقاد تند نماینده مجلس از عملکرد اقتصادی دولت
    نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت، خواستار تحقق وعده‌های دولت در حوزه اقتصادی شد. علی اصغر خانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس با بیان این‌که «اوضاع اقتصادی کام مردم را تلخ کرده است؟» خاطرنشان کرد که این موضوع بر «امید به آینده روشن» تاثیر منفی داشته است.
    وی خواستار توجه دولت به تذکرات نمایندگان در این زمینه شد و گفت: اگر دوستان به سخنان دلسوزانه با نگاهی جدی‌تر توجه می‌کردند حتما گرفتاری های امروز را شاهد نبودیم.
    به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهوری عملکرد تیم اقتصادی وی را ضعیف دانست و ابراز عقیده کرد که با وجود این افراد حل مشکلات معیشتی و اساسی مملکت راه به جایی نخواهد برد.
    وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها نسبت به نتایج اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها افزود: سوال بنده از شما به عنوان رئیس جمهوری این است؛ آیا جنابعالی نباید از تیم اقتصادیتان سوال می‌کردید که چرا این طرح اینگونه پیش رفت؟
    خانی با بیان این‌که «ملت زیر بار گرانی و این‌گونه شلختگی‌های اقتصادی کمر خم کردند»، خطاب به رئیس جمهوری گفت: آیا مسئولان شما آمار رویدادهای حیاتی کشور را به شما گزارش داده اند؟ آیا از نرخ ازدواج، زاد و ولد و... در این ایام مطلع هستید؟
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: ما نمایندگان و خادمان ملت به هنگام سرکشی از حوزه های انتخابیه مان به جای شما تحت فشار و شرمندگی مردم صبورمان قرار داریم؛ تا به کی باید هزینه نابلدی اقتصاددانان شما را ما نمایندگان بپردازیم؟
    خانی با بیان اینکه «بیشترین سطح تعامل مجلس با دولت را در این دوره شاهد بودیم و خدا شاهد است که مردم از این بابت از ما خرده می گیرند»، عنوان کرد: آنها انتظار دارند که اگر جنابعالی تمایلی به تغییر در تیم اقتصادی و تصمیمات مشاوران اقتصادی خود ندارید، خودمان آستین بالا زده و به استیضاح آنها اقدام کنیم.
    نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال از رئیس جمهوری که کدام وعده تان محقق شد؟ عنوان کرد: وعده سالی یک میلیون مسکن؟ ایجاد شغل؟ مهار نرخ تورم؟ مردم تحقق وعده‌ها را شعار قلمداد می‌کنند و تنها چیزی که در این سال‌ها از مردم بسیار شنیده‌اند شعار است.