سرمقاله

به یک عصر تازه دیگر خوش آمدید! / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 26881  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 05 اردیبهشت 1403
    میرسلیم واکنش میرسلیم به بازگشت گشت ارشاد:
    هرکس در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
    مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که در روز‌های گذشته خبر‌هایی مبنی بر تذکر رهبری به برخی مسئولان در حوزه گشت ارشاد از سوی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب منتشر شد که با واکنش‌هایی همراه شد. تحلیل شما درباره این موضوع چیست، گفت: ما با یک موضوع ساده یک‌بعدی مواجه نیستیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند که وقتی رهبر انقلاب درباره مسأله حجاب تذکر دادند، یک موضوع ساده اولیه است.
    به گزارش ایلنا، وی در ادامه افزود: در حالی که نه، این یک موضوع پیچیده با طراحی دقیق برای اهداف بسیار مشخصی است که فقط به حجاب برنمی‌گردد، بلکه هدف دشمن، فروپاشی فرهنگی، تهدید کیان خانواده در جمهوری اسلامی و تضعیف نسل آینده است. طراحی به این صورت انجام گرفت که ظرف ۱۰-۲۰ سال آینده، تبدیل به کشوری شویم که نسل جوان آن رو به انقراض است و دیگر قدرتی ندارد تا بتواند از آرمان‌هایش دفاع کند.
    این موضوعی نیست که به دو تار مویی که مطرح می‌کنند برگردیم، نخیر. امروزه احکام الهی باید محترم شمارده شده و اصلا کسی نمی‌تواند در مقابل احکام الهی بایستد. این توصیه اکید مقام معظم رهبری است که ما باید مراعات کنیم، همه هم باید مراعات کنند.
    راه‌حلی که پیش‌بینی کردند آن است که کانون خانواده تضعیف شود. برای تضعیف کانون خانواده راه‌هایی وجود دارد از جمله این که موضوع بی‌بند و باری و لاابالی‌گری در جامعه رایج شود. از ابزار‌های بی‌بندوباری و لاابالی‌گری هم تضعیف حجاب و عفاف است؛ بنابراین باید خیلی دقیق با موضوع مواجه شد.
    وی افزود: هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است. آدمی که با نافرمانی از احکام می‌خواهد خودنمایی کند، چنین چیزی قابل‌قبول نیست و ما باید اهتمام داشته باشیم. کسانی که در این زمینه ناآگاه هستند باید دقت کنند و خودشان را اصلاح کنند. آن‌هایی هم که سرمنشأ این کار هستند فکر نکنند تا ابد می‌توانند این برنامه‌ها را ادامه بدهند. قطعا گرفتار خواهند شد و به سزای اعمال‌شان رسیدگی خواهد شد.