سرمقاله

سایه روشن مالیات بر عایدی سرمایه / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 26953  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 06 اردیبهشت 1403
    از حیاط دولت امروز چه خبر؟
    جزئیات توافق امنیتی ایران و پاکستان و ویژگی‌های اَبر پروژه ایران در سریلانکا
    اعضای هیأت دولت با حضور در حیاط ساختمان پاستور، پاسخگوی سوالات خبرنگاران حوزه دولت بودند و از جزئیات توافقات امنیتی ایران و پاکستان گرفته تا ویژگی‌های منحصر به فرد پروژه ایران‌ساخت در سریلانکا را برای آنان تشریح کردند.
    به گزارش ایرنا، جلسه هیات دولت روز پنجم اردبیهشت ماه ۱۴۰۳ به ریاست «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و پس از این جلسه وزرای اقتصاد و امور دارایی، کشور، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین چهار تن از معاونان رئیس‌جمهور، شهردار تهران و رئیس‌ سازمان صدا و سیما در حیاط دولت حاضر شدند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.
    سخنگوی دولت پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح مصوبات جلسه امروز هیات دولت پرداخت؛ به گفته علی بهادری جهرمی، به منظور نظارت موثرتر بر بازار، قانون تعزیرات حکومتی روی لایحه اصلاحیه‌ای وزارت دادگستری ارائه کرده بود که در کمیسیون حقوقی دولت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و امروز هیات وزیران با قید دو فوریت با این لایحه موافقت کرد تا هم بتواند فرایندهای رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را سرعت بخشد و هم بتواند ضمانت اجراهای محکومیت‌ها و مجازات‌های سازمان تعزیرات حکومتی را تقویت کند و نظارت بسیار موثرتری بر مواردی که احیانا ًگران فروشی و احتکار و موارد تخلفات و جرایم تعزیراتی است را داشته باشد.
    سخنگوی دولت از دیگر مصوبات امروز هیات وزیران را موافقت با پیشنهاد بانک مرکزی نسبت به افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول عنوان کرد و گفت: در این صورت حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ می‌شود.
    ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
    سپهر خلجی با تاکید بر اینکه ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه‌ای از توان صنعت فنی و مهندسی ایران است، گفت: اقدام بزرگی در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی در سریلانکاه انجام شد که به پایان رسیده و لذا از رئیس جمهوری دعوت کردند که برای افتتاح این پروژه حضور داشته باشد.
    رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: قریب ۴۰۰ نفر از مهندسان ما در حوزه سدسازی، سالهاست در سریلانکا فعالیت می‌کنند. یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در این کشور انجام شده است. علاوه براینکه این پروژه‌ها اثرات خوبی در سریلانکا داشته، در این شرایطی تلاش می‌کنند نشان بدهند جمهوری اسلامی ایران تحریم است، ما کیلومترها دور تر از خاک خودمان توانستیم یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را ارائه کنیم.
    علی سلاجقه معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به شرایط مناسب بارشی که وجود داشت و سرریز شدن محدود از سد کجکی و سد پایین دست کمال خان، رهاسازی آب تا حدی صورت گرفته اما تمام دریچه‌های سد باز نیست. حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با انشالله رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.
    احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، گفت: فراجا خود را موظف به رعایت قوانین می‌داند و آنها گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می‌کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شود.
    وزیر کشور درباره نشست های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می کنند از طرف جریان های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.
    وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی‌های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی‌های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.