سرمقاله

بورس در بحران / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • از صدر نشینی ژرمن ها تا برد مجارستان در وقت اضافه با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • وزیر ارتباطات فیبرنوری و ۱۰۰۸مین سایت 5G ایرانسل را افتتاح کرد
  • راه‌اندازی 2 سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 28772  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 07 خرداد 1403
    از شهدای خدمت چه کتاب‌هایی منتشر شده است؟
    با شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیات همراه در جریان افتتاح از سد قیز قلعه سی، به معرفی کتاب‌های چاپ شده از شهدای راه خدمت پرداختیم. روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت بود که آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی رفته بود، اما در مسیر بازگشت بر اثر سقوط و اصابت بالگرد به کوه، خود و هیات همراهش به شهادت می‌رسد.
    کتاب‌هایی که از شهدای راه خدمت منتشر شده، می‌توان به «تقریرات درس قواعد فقه» (بخش قضایی) از بنیاد پژوهش‌های آستان قدس ضوی و به تالیف رئیس جمهور فقید کشورمان، کتاب «تقریرات درس قواعد فقه» (بخش اقتصادی) از بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، کتاب «تقریرات درس قواعد فقه» (بخش عبادی) از بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، کتاب «ارث بلاوارث در فقه و حقوق» از انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» از انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی و کتاب «فقه وقف» از بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد.
    از شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر سابق امور خارجه کتاب‌های «استراتژی مهار دوگانه آمریکا» از انتشارات بعثت، «دموکراسی متعارض ایالات متحده آمریکا در عراق جدید» از انتشارات مدیا، «ناکارآمدی طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا» از مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه و «صبح شام» از انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
    خاطرات شهید حسین امیرعبداللهیان در کتاب «صبح شام» شامل اولین روایت ایرانی از بحران سوریه است‏‏. به قول شهید امیرعبداللهیان، ابتکار تدوین این خاطرات به توصیه قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی باز می‌گردد.
    سردار سلیمانی یکسال قبل از شهادت و آسمانی شدن و به خدا پیوستن، در دیداری به بنده تاکید کردند که برای انتقال پیام رشادت ها، شهادت‌ها، شجاعت‌ها و حتی جنایات و خیانت‌ها در سوریه و منطقه غرب آسیا، بخشی از خاطرات خود را مکتوب و منتشر نمایم.
    از شهید آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه سابق تبریز کتاب‌هایی به نام‌های «بررسی فقهی جنگ روانی»، «شمیم اخلاق و تربیت اسلامی» و «سیره اخلاقی و تربیتی» از نشر مهدآزادی به چاپ رسیده است.
    از شهید مالک رحمتی، استاندار تبریز هم کتاب «مصونیت پارلمانی نمایندگان مجلس» از مجمع علمی و فرهنگی مجد به چاپ رسیده است.
    به گفته رحمتی، اساساً تاسیس حقوقی «مصونیت نمایندگان مجلس» برآمده از قوانین کشور‌های غربی است. از آنجایی که در دنیای امروز مهمترین قواعد و مقررات راجع به مصونیت نمایندگان در مجلس اتحادیه اروپا تبلور یافته و این مجلس که متشکل از نمایندگان مجالس کشور‌های عضو اتحادیه اروپایی است و با هدف وضع قواعد متناسب با اتحادیه اروپایی و اعمال نظارت بر امور اجرایی تاسیس گردیده است، به عنوان بهترین نمونه جهت مطالعه تطبیقی مدنظر قرار گرفت.