سرمقاله

بورس در بحران / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • از صدر نشینی ژرمن ها تا برد مجارستان در وقت اضافه با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • وزیر ارتباطات فیبرنوری و ۱۰۰۸مین سایت 5G ایرانسل را افتتاح کرد
  • راه‌اندازی 2 سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 28776  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 07 خرداد 1403
    هاشمی:
    موارد فساد مالی را شخصا پیگیری می‌کنم
    وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش فساد تنها وزارتخانه‌ای هستیم که سامانه‌ای ایجاد کرده‌ایم و در بخش مالی بنده موارد را پیگیری می‌کنم.
    کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در برنامه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط در پاسخ به سوال نخست مبنی بر انتقادات وارده بر عملکرد شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج و ایجاد یک کارزار با حدود ۱۳۰۰ امضا و همچنین وجود مستنداتی که منجر به افشای برخی مسائل می‌شود، گفت: مشخص است که در مورد شطرنج دغدغه دارید. زمانی که روی کار آمدیم ۱۸ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد و نیاز به تعیین تکلیف داشت. روسای فدراسیون‌ها طبق نظر مجامع انتخاباتی انتخاب می‌شوند و وزارت ورزش به نظر مجامع احترام می‌گذارد و تا کنون مجمع ۱۲ فدراسیون برگزار شده و طی دو ماه آینده ۶ فدراسیون دیگر نیز، تعیین تکلیف می‌شوند.
    وی افزود: سرپرستان هیچ نقشی در انتخابات ندارند و نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و خانم پریدر نیز از قهرمانان ملی است و در حالی که ۴-۵ استاد بزرگ خانم ما از کشور رفته‌اند، ایشان مانده و متعهدانه کار می‌کند، اما قرار نیست در بین نامزد‌های انتخاباتی حضور داشته باشد و به وی اجازه ثبت نام داده نشد. تاریخ دقیق انتخابات شطرنج نیز مشخص است. در نهایت به نظر مجمع احترام می‌گذاریم و در مورد موارد مطرح شده از سوی شما نیز دستور صریح صادر می‌کنم و پیگیری خواهد شد.
    وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری بیان کرد: در بخش فساد تنها وزارتخانه‌ای هستیم که سامانه‌ای ایجاد کرده‌ایم و در بخش مالی به شخصه بنده موارد را پیگیری می‌کنم و در بخش غیرمالی سایر همکاران در وزارت ورزش پاسخگو خواهند بود. هیچ کس حق ندارد منافع فردی را به منافع جمعی ارجحیت ببخشد و قطعا در وزارت ورزش با چنین مسائلی برخورد می‌شود.
    هاشمی در خصوص ایجاد صندوق رفاهی گفت: ایجاد صندوق رفاهی تابع شرایط قانونی است که به تصویب هیات دولت رسیده تا قهرمانان و ورزشکاران بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.