سرمقاله

اصلاح طلبان و آرا خاکستری / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رونمایی از مدل‌های زبانی فارسی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
  • افتتاح سرویس FTTX Pro ایرانسل توسط وزیر ارتباطات / ثبت بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه ایرانسل
  • زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری دوساعت تمدید شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29789  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 27 خرداد 1403
    زاکانی:
    برجام محصول اراده نظام نبود
    یک نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست خارجی ایده‌محور مبتنی بر منزلت‌طلبانه را در دستور کار دارم.
    به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی شنبه - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد سیاسی» در بیان دیدگاه‌هایش در حوزه سیاست خارجی کشور، گفت: سیاست خارجی ایده‌محور مبتنی بر منزلت‌طلبانه را در دستور کار دارم.
    وی ادامه داد: سیاست خارجی به واسطه اینکه انقلاب اسلامی پیام جدیدی را برای جهان داشت و می‌توان آثارش را در جهان مشاهده کرد، برای ما اهمیت دارد؛ چون فرهنگ ایرانی اسلامی و موقعیت جغرافیایی ایران در غرب آسیا دارای اهمیت است. به همین دلیل باید سیاست خارجی را در صدر اولویت برنامه‌های کشور داشت.
    زاکانی گفت: سلیمانی، رئیسی و امیرعبدالهیان مردان دیپلماسی بودند.
    وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حوزه خاورمیانه به خصوص برای نظم نوین و خاورمیانه بزرگ، گفت: بعد از عملیات وعده صادق اعتبار مضاعفی برای ایران و محور مقاومت ایجاد شده است. این مسئله اهمیت کار را برای ما بیشتر کرده است. باید در این حوزه کنشگر فعال شویم.
    این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در شرایط جدید جهانی جایگاه ممتازی باید برای خودمان تعریف کنیم. اولویت اول بنده در حوزه سیاست خارجی ارتقای کرامت انسانی و سعادت بشری است. توانمندی‌های اختصاصی‌مان که مکتب امام و راهبری مقام معظم رهبری است را برای خودمان در نظر گرفته‌ایم.
    زاکانی اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی ایران در غرب آسیا باید به عنوان توانمندی ویژه کشور مبنا قرار گیرد. کریدور شمال و جنوب نیز در این مسیر اهمیت زیادی دارد. باید از این کریدور در جهت منافع همه کشورهای منطقه استفاده کرد.
    وی گفت: ارتباط همسایگی و عمق بخشی محور مقاومت، ایجاد پیوستگی فرهنگی با ملت‌ها و ایجاد پیوستگی با همه دولت‌های همسایه حتی با عربستان جزو برنامه‌هایم در حوزه سیاست خارجی است. در این زمینه‌ها می‌توان پیمان‌های دفاعی و امنیتی با همسایگان بست. ایران می‌تواند محور نقش‌آفرین در منطقه قفقاز، یمن، لبنان و عراق باشد.
    این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ظرفیت ایرانیان خارج از کشور می‌تواند در جهت اعتلای ایران مورد توجه قرار گیرد.
    وی گفت: بازطراحی نهادی و کارکردی را برای وزارت خارجه در حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و سیاست دنبال می‌کنم.