سرمقاله

اصلاح طلبان و آرا خاکستری / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رونمایی از مدل‌های زبانی فارسی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
  • افتتاح سرویس FTTX Pro ایرانسل توسط وزیر ارتباطات / ثبت بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه ایرانسل
  • زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری دوساعت تمدید شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29814  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 خرداد 1403
    تحولی بزرگ در حوزه حمل‌ونقل با اجرای خطوط ریلی در چهار محور شیراز
    بررسی روند ساخت ایستگاه گلستان خط ۳ مترو و همچنین حفاری مکانیزه تونل این خط مقصد هشتمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس بود. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه، تصریح کرد: تلاش جهادی حضرت آیت‌ا... رئیسی، رئیس جمهور شهید که در لایه‌های مختلف از جمله مدیریت شهری نهادینه شده بود، همچون گذشته در مجموعه شهرداری شیراز تداوم خواهد یافت.
    سید ابراهیم حسینی عنوان کرد: بازدیدهای نوبت شب پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری شیراز بیش از هرچیز جنبه تقدیر از نیروهای خدوم در عملیات اجرایی پروژه‌ها دارد.
    شهردار کلان‌شهر شیراز نیز ضمن تسلیت شهادت خادم‌الرضا آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان اظهار کرد: طبق روال شنبه‌شب‌ها در شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز بازدیدهای شبانه در دستور کار قرار دارد و نوبت شب پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری برقرار است.
    محمدحسن اسدی با بیان اینکه اواخر سال گذشته دستگاه «تی‌بی‌ام» در ایستگاه گلستان مستقر و شروع به کار کرد، خاطرنشان کرد: معمولا حین کار با مسائل و موضوعات خاص و غیرمترقبه‌ای مواجه می‌شویم. مثلا یکی از این موضوعاتی که موجب کمی تأخیر شد و باید حتما برق‌رسانی انجام می‌دادیم، اتصال برق از شبکه اصلی و سراسری بود که نهایتا این مشکل هم برطرف شد.
    طول خط ۳ مترو شیراز بیش از 10 کیلومتر با ۸ ایستگاه است
    این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز طول خط ۳ مترو شیراز را بیش از 10 کیلومتر با ۸ ایستگاه ذکر و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۵ ایستگاه در دست انجام است که یکی از ایستگاه‌ها توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز و مابقی توسط شرکت شمس عمران در حال ساخت است.
    اسدی با بیان اینکه دستگاه تی‌بی‌ام خط ۳ مترو در ایستگاه گلستان با عملیات خاصی به شیراز رسید و از مراحل سخت آن خارج شدیم، گفت: شهرداری شیراز جزو کلانشهرهایی است که به‌جز خط ۳، خط ۲ هم از میدان امام حسین(ع) و میدان آزادی به سمت کلبه سعدی با دو تونل در دست اجرا دارد و پیمانکار اتصال خط ۱ به ۴ نیز مشخص‌شده است.
    شهردار شیراز مجددا اضافه کرد: خطوط مترو جزو پروژه‌های بسیار بااهمیت است، به‌ویژه خط ۳ که می‌تواند به سایر خطوط متصل شود.
    اسدی همچنین از کلنگ زنی دو تقاطع در کمربندی جنوبی شیراز و بهره‌برداری از یک فرهنگسرا و بوستان طی دو روز آینده خبر داد.
    مترو با توجه به عدم آلایندگی و مزاحمت‌های ترافیکی، یک وسیله مهم برای عبور و مرور شهری محسوب می‌شود
    رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تسلیت شهادت ‌رئیس‌جمهور و همراهانشان بیان کرد: طی سال‌های آینده با خطوط ریلی در چهار محور شیراز، شاهد یک تحول بزرگی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک این کلان‌شهر خواهیم بود و یک تسهیل خوبی در ترافیک و آسایش مردم با استفاده از حجم خطوطی که به اتمام خواهد رسید، صورت می‌گیرد و بخش زیادی از شهر شیراز که ازنظر طولی مسافت زیادی دارد تحت پوشش و استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت، البته مدیران آینده هم باید ادامه خط ۴ و ۵ که طرح‌های مصوب دارد را در جریان بیندازند.
    رضا محمدیان تأکید کرد: مترو با توجه به عدم آلایندگی و مزاحمت‌های ترافیکی، یک وسیله مهم برای عبور و مرور شهری محسوب می‌شود.
    رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز در ادامه این جلسه به تشریح روند پیشرفت ‌پروژه بزرگ خط ۳ مترو این کلان‌شهر پرداخت و گفت: خط ۳ مترو شیراز از تقاطع بصیرت و در نخستین ایستگاه از شهید چمران آغاز می‌شود.
    امیر یقطین ادامه داد: دومین ایستگاه به‌صورت زیرزمینی در حال عملیات اجرایی و تحت عنوان ایستگاه میلاد در دست‌ساخت قرار دارد. عملیات طراحی دو ایستگاه صنایع و دکتر حسابی نیز انجام و نقشه‌‌ها آماده ‌شده و تصمیم‌‌گیری طی روزه‌های آینده انجام خواهد
    شد.
    وی خاطرنشان کرد: ایستگاه شهید بهشتی توسط شرکت شمس عمران در نزدیکی پل شهدای جهاد در حال عملیات اجرایی است و پیشرفت مناسبی دارد، ایستگاه آفرینش نیز توسط شرکت شمس عمران طبق زمان‌بندی در حال اجراست و همچنین ایستگاه گلستان در حال حاضر شفت ورودی تی‌بی‌ام است که وظیفه دارد این دستگاه ‌۹ متری را که مستقر شده و ۱۰۰ متر در خاک حفاری داشته، پشتیبانی کند.