سرمقاله

اصلاح طلبان و آرا خاکستری / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رونمایی از مدل‌های زبانی فارسی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
  • افتتاح سرویس FTTX Pro ایرانسل توسط وزیر ارتباطات / ثبت بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه ایرانسل
  • زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری دوساعت تمدید شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29817  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 خرداد 1403
    سلاجقه:
    ۷۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور تصفیه خانه ندارند
    رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ما منکر ضرورت توسعه صنعت و تولید نیستیم، یادآور شد: توسعه باید متوازن و با رعایت ضوابط زیست محیطی باشد. علی سلاجقه در حاشیه افتتاح طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بهارستان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم راه اندازی تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی بوده، اظهار کرد: در حال حاضر شهرک‌های صنعتی روزانه ۲۴۰متر مکعب پساب تولید می‌کنند که نیاز به مدیریت دارند.
    وی گفت: با توجه به کمبود منابع آبی باید بسترهای لازم برای بازچرخانی آب صنایع فراهم شود که ایجاد تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی گامی در این راستا محسوب می‌شود.
    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت شهرک صنعتی بهارستان اشاره کرد و گفت: این شهرک به دلیل داشتن زیرساخت‌های لازم و فضای سبز قابل توجه (حدود ۴۰ هکتار) و اقداماتی در زمینه تصفیه خانه فاضلاب می‌تواند جزء صنایع سبز کشور قرار گیرد. وی با تاکید بر ارتقاء فرهنگ محیط زیستی در بین مردم توضیح داد: مردم اگر صنعتی مشکلات ایجاد کند به آن خو نمی‌گیرند و نسبت به مشکلات محیط زیستی از حساسیت زیادی برخوردارند. سلاجقه با اشاره به اینکه ما منکر ضرورت توسعه صنعت و تولید نیستیم، یادآور شد: توسعه باید متوازن و با رعایت ضوابط زیست محیطی باشد. این مسئول با اشاره به اینکه ۷۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور تصفیه خانه ندارند، اضافه کرد: کرج پنج درصد صنایع کشور را در خود جای داده و با توجه به مشکل کم آبی صنایع باید هدفمند و با مدیریت از منابع آبی موجود بهره بگیرند. وی تاکید کرد: مشکلات زیست محیطی در البرز با توجه به انباشت جمعیت و جهت بادها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: آب از ارکان اساسی محیط زیست است و با توجه به مدیریت خوبی که انجام شده باید صنعت پساب هر چه بیشتر در صنایع مورد توجه قرار گیرد تا آب تهیه شده از صنعت پساب برای فضای سبز و کشاورزی استفاده شود. در ادامه درگی مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: با استحصال پساب و ارتقا سیستم تصفیه فاضلاب بهارستان علاوه بر پیشگیری از آلودگی منابع آبهای زیر زمینی امکان استفاده از پسابهای تصفیه شده برای آبیاری فضاهای سبز و صرفه جویی در مصرف آب فراهم می آید.