سرمقاله

اثر دارم، پس هستم / محمدعلی نویدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رونمایی از مدل‌های زبانی فارسی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
  • افتتاح سرویس FTTX Pro ایرانسل توسط وزیر ارتباطات / ثبت بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه ایرانسل
  • زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری دوساعت تمدید شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30377  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 07 تیر 1403
    احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۱استان
    آماده‌باش هلال‌احمر
    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی، از احتمال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۱ استان خبر داد و از هموطنان خواست از اتراق در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند.
    به گزارش ایرنا از هلال احمر، بابک محمودی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، مبنی بر احتمال سیل و آب‎گرفتگی، گفت: پیش‌بینی کلی نقشه‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز ۶ تیرماه، در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و دامنه و ارتفاعات سمنان، تهران، البرز، قزوین، رگبار، رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است. وی افزود: همچنین برای امروز -در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر، رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارندگی، وزش باد و کاهش دما ادامه خواهد داشت. در شرق گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدید است.
    محمودی با اشاره به شرایط آب و هوایی کشور در روز جمعه ۸ تیرماه و شنبه ۹ تیرماه اظهار داشت: در این روزها در در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق انتظار می‌رود. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بنابر پیش‌بینی هواشناسی، امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند. محمودی افزود: از هم‎وطنان درخواست داریم که در حتی ‏الامکان در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند و از تردد در ارتفاعات بپرهیزند. توجه به هشدار هواشناسی و بررسی راه‌ها قبل از تردد توصیه می‌شود. گفتنی است، شماره ندای امداد ۱۱۲، به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم‎وطنان است.
    شامگاه سه شنبه پنجم تیرماه برخی مناطق استان مازندران از جمله سوادکوه شاهد جاری شدن سیلاب بودند که سبب مسدود شدن جاده فیروزکوه، آبگرفتگی برخی خانه ها و مناطق و گرفتار شدن ۱۵ خودرو در سیلاب شد که با تلاش نیروهای هلال احمر، بسیج و سازمان مدیریت بحران ۳۳ نفر نجات یافتند و گفته می‌شود ۲ نفر مفقود شده اند. رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور از مردم خواسته است از جاده فیروزکوه تردد نکنند تا پاکسازی این مسیر صورت گیرد.