سرمقاله

وقتی اقتصاد اولویت باشد تور‌م هم کنترل می‌شود / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3352  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 25 دی 1401
    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران:
    قوانین مربوط به حوزه استاندارد در کشور مغفول مانده است
    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اجرای برخی قوانین مربوط به حوزه استاندارد در کشور مغفول مانده است.
    احسان ساده در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه دنیا به سمت تولید محصولات دانش بنیان در حال حرکت است لذا استاندارد سازی محصولات دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان با دریافت گواهی‌های دانش نماد می‌توانند بهتر وارد بازار جهانی شده و محصول خود را بفروش برسانند.
    وی با اشاره به اینکه اجرای برخی قوانین مربوط به حوزه استاندارد در کشور مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف سازمان استاندارد پرداختن به استاندارد خدمات است که تاکنون کمتر به آن توجه شده است بنابراین در دوره جدید در کنار توجه به استاندارد کالا به مقوله استاندارد سازی خدمات و ارزیابی آنها توجه ویژه می‌شود.
    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه ایران دارای ظرفیت و پتانسیل بالا در جهت در دست گرفتن بازار یک ونیم میلیارد نفری مسلمانان است، اظهار کرد: متأسفانه تاکنون زیر ۱۰ درصد از محصولات تولیدی کشور دارای نشان حلال شده اند که موجب شده تجارت بازار یک ونیم میلیارد نفری را از دست بدهیم. ساده با اشاره به پتانسیل‌های آذربایجان غربی و وجود گمرکات در استان یادآور شد: این استان این ظرفیت را دارد که با اعطای گواهی حلال موجب گسترش تجارت در بازارهای هدف شود. وی ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن و صادرات و واردات کالا در احیا و ارتقای جایگاه نظارتی استاندارد در زندگی مردم و فعالیت دستگاه‌ها نقش موثرتری دارد. ساده افزود: در امر استاندارد سازی محصولات تولیدی با هیچ کسی تعارف نداریم برای نمونه در سال جاری ۵ خودروی بی کیفیت را از چرخه تولید و فروش خارج کردیم.