صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم: وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود
  • حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
  • مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 34419  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 26 شهریور 1403
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم: وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود

    عزت‌الله یوسفیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم درباره دستور وزیر اقتصاد به برخی مدیران بانک‌های دولتی برای پرداخت بخشی از وام ازدواج به صورت غیرنقدی گفت: این دستور می‌تواند مفید و مؤثر واقع شود البته به شرط اینکه با ظرافت و دقت خاصی آن را پیگیری کنیم.

    وی افزود: وام غیرنقدی ازدواج باید مقدمات و مؤخراتی داشته باشد یعنی هم‌زمان با دستور وزیر اقتصاد باید وزارت مسکن و شهرسازی هم به میدان بیاید تا فکری برای مسکن جوانان شود و از سوی دیگر پس از مدتی که این طرح در بانک‌های دولتی اجرا شد به دیگر بانک‌ها هم تسری یابد و فقط محدود به بانک‌های دولتی نباشد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم بیان کرد: این طرح واقعاً طرح خوبی است و باید اجرایی شود چون از انحراف و هدررفت منابع جلوگیری می‌کند و از این طریق می‌توان به اشتغال و تولید ملی کمک کرد و از سوی دیگر از این پس کسانی که واقعاً به این وام نیاز دارند آن را درخواست می‌دهند. گاهاً اتفاق افتاده برخی وام ازدواج را دریافت می‌کنند و با آن به سفر خارجی می‌روند و یا خودرو خریداری می‌کنند. این وام قرض‌الحسنه برای خرید کالا و ما یحتاج ازدواج زوجین است نه برای خرید خودرو یا رفتن به سفر خارجی!

    یوسفیان بیان کرد: به هر حال باید گامی برداشته می‌شد و این همتی است که آقای همتی کرده و می‌تواند اثرات مثبتی در پی داشته باشد. این تصمیم گامی رو به جلو محسوب می‌شود و باید سایر دستگاه‌ها هم به میدان بیایند و از این تصمیم حمایت کنند. دستور آقای همتی را باید به دید یک بسته پیشنهادی همه‌شمول نگریست که می‌تواند اتفاقات مثبتی را برای اقتصاد ایران رقم بزند.

    وی در پایان گفت: به هر حال باید از جایی شروع می‌شد و وام ازدواج را هدفمند می‌کردیم و این تصمیم گامی رو به جلو است و همانطور که اشاره کردم بهتر است در بخش مسکن هم این وام هزینه شود.