سرمقاله

فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا / جلال‌خو ‌شچهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس نهم و دهم به خبرنگار نبض بورس گفت: پایدارسازی منابع، اولویت اصلی صندوق های بازنشستگی و بیمه ای است
  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3494  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 دی 1401
    رئیس سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:
    پوشش ویژه ایمنی در ارتفاعات شیراز فراهم شد
    رئیس سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه تخصصی شماره ۲۲ آتش‌نشانی در بوستان کوهستانی دراک پوشش ویژه ایمنی در ارتفاعات شیراز فراهم شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، در پنجمین مرحله از آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۸ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیست‌محیطی، ترافیکی و زیباسازی شهرداری شیراز، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز و یا به بهره‌برداری رسید.
    رئیس سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه تخصصی شماره ۲۲ سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در بوستان کوهستانی دراک پوشش ویژه ایمنی در ارتفاعات شیراز فراهم شد. 
    آتش‌پاد محمدهادی قانع در جریان مراسم افتتاحیه با اشاره به انقلاب عمرانی در این سازمان عنوان کرد: در سال جاری و با پشتیبانی شهردار کلانشهر شیراز و اعضای شورای ششم، سازمان آتش‌نشانی در بخش پروژه‌های عمرانی، تأسیسات و تجهیزات تخصصی روندی روبه‌رشد برای افزایش ایمنی شهری را داشته است.
    او افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه تخصصی امداد و نجات ارتفاعات را امکانی برای ارتقای ایمنی بوستان کوهستانی دراک عنوان و افزود: با تجهیز ایستگاه شماره ۲۲ به لوازم و ماشین‌آلات تخصصی و استقرار تیم های ویژه اطفا حریق و امداد و نجات در ارتفاع، عملیات‌ها و حوادث در بوستان کوهستانی دراک با سرعت بیشتری پوشش داده می‌شود و با بررسی مستمر و رفع مخاطرات قطعا در کاهش حوادث به ویژه کاهش حریق مراتع موثر خواهیم بود.
    رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نصب ۵ شیر هیدرانت در مجموعه بوستان دراک را از دیگر اقدامات این سازمان و شهرداری شیراز برای حفاظت از منابع طبیعی و تسریع در روند اطفای حریق اعلام و ادامه داد: وجود هر شیر آتش‌نشانی ایستاده در مجموعه دراک به عنوان یک خودوری اطفای حریق علاوه بر کاهش هزینه‌های خرید ماشین‌آلات به عنوان یک منبع آب روند اطفای حریق در محل‌های صعب‌العبور کوهستان را سرعت می‌بخشد. 
    آتش‌پاد قانع گفت: ۲۰ شیر هیدرانت دیگر نیز در بوستان دراک پیش‌بینی و جانمایی شده است.
    او با اشاره به طرح جامع اطفای حریق و برنامه‌ریزی بلند مدت سازمان آتش‌نشانی بیان داشت: با تصویب طرح جامع اطفای حریق برای نخستین‌بار در کشور براساس برنامه‌های راهبردی با چشم‌اندازی ۲۰ساله در حوزه‌های مختلف از جمله افزایش نیروی انسانی، بازسازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ساخت ایستگاه‌های جدید خرید تجهیزات و ماشین آلات اقدام خواهیم کرد.
    رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با ابراز خرسندی از تسریع روند پروژه‌های عمرانی سازمان آتش‌نشانی یادآور شد: در حال حاضر در مجموعه آتش‌نشانی سه ایستگاه شماره ۷، ۱۰ و ۸ مرحله بازسازی ساختمان قدیمی و سه ایستگاه جدید شهرک هویزه، ایستگاه صیاد شیرازی بلوار مدرس و ایستگاه خیابان بنی هاشمی به مجموعه اتش‌نشانی افزوده خواهد شد.
    آتش‌پاد قانع گفت: علاوه بر افتتاح ایستگاه شماره ۲۲، ساختمان جدید ایستگاه شماره ۶ در ماه گذشته به بهره‌برداری رسید و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایستگاه بزرگ مقیاس گویم به عنوان بزرگترین ایستگاه آتش‌نشانی جنوب کشور در بهمن ماه ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود.
    او عنوان کرد: با عزم راسخ شورا و شهردار شیراز تا پایان دوره ششم شورای اسلامی قطعا تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر شیراز به تعداد استاندارد خواهد رسید.