سرمقاله

سایه روشن پدیده جهانی شدن ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3636  |  صفحه ۵ | ایران زمین  |  تاریخ: 29 دی 1401
    تعهد ساخت ۱۰ هزار کلاس درس به کمک خیرین مدرسه ساز استان اصفهان 
     به گزارش خبرنگار ما ااز اصفهان؛ یوسف نوری  در بیست‌ و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، در سخنانی با اشاره به تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز عنوان کرد: اگر چه از قدیم این فرهنگ وجود داشت اما از سال 1377 با تشکیل جامعه خیران مدرسه‌ساز، این کار به صورت منسجم و نظام‌مند شکل گرفت و خیران ورود پیدا کردند.
    وی تصریح کرد: امروز از هر دو کلاس درس یک کلاس را خیران می‌سازند و آنها هدف‌گذاری خوبی انجام داده‌اند، چرا که پول خود را در جایی هزینه کرده‌اند که همواره باقی‌الصالحات است.
    وی با اشاره به رونمایی از سه سامانه نیاز، نیک اندیش و رصد که برای تسهیل امور خیران ایجاد شده، افزود: استان اصفهان در این زیست بوم جدید فناوری با استفاده از کارهای انجام شده در فناوری اطلاعات گامی مهم و نو در شفافیت و پاسخگویی به خیران عزیز و تسریع امور انجام داده است. وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: برای ادای دین به اصفهان المپیاد جهانی فیزیک که بالاترین المپیاد جهان است در سال ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار خواهد شد . وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه‌بر این با همت مجمع خیران استان و سازمان نوسازی مدارس، پیوست رسانه‌ای خوبی برای خیران تشکیل می‌شود تا آنها به حدود 90 کشور جهان معرفی شوند. 
    مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان  نیز در این جشنواره اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی، این استان سالانه به یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد.
    محمدرضا ابراهیمی گفت: تعداد دانش‌آموزان استان اصفهان بطور روزانه و سالانه افزایش می یابد و سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان اضافه می‌شود.
    مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه انسان سازی ویژگی کار خیر و بویژه مدرسه سازی است، افزود: کار خیر مدرسه سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که از این طریق هم بنای جدیدی احداث و هم انسان سازی انجام می شود. وی با بیان اینکه خیران در مسیر کار خیر تفسیرگر آیات الهی و سنت نبوی هستند ،گفت: همه کارهای خیر و خیراندیشی خوب است، اما مدرسه سازی بواسطه اینکه انسان سازی در آن انجام می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    ابراهیمی با بیان اینکه خیران موجب ترویج فرهنگ خیر و خیراندیشی می‌شوند، گفت: معلمان محسنات و آثار کار خیر را توضیح می‌دهند اما خیران با عمل خود آن را ترویج می‌دهند. وی اظهار داشت: چتر حمایتی خیران مدرسه‌ساز اصفهان نه تنها این استان بلکه کل کشور را در برمی‌گیرد. در ادامه رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: ۳۳۰ پروژه خیر ساز در استان اصفهان داریم که منتظر ایفای تعهدات دولت هستند.
    دکتر مجتبی ملااحمدی، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به تعهد هزار میلیارد تومانی خیرین این استان برای ساخت ده هزار کلاس درس اشاره کرد و افزود:  خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان نه فقط سازندگان ۱۰ هزار کلاس درس که همانا  بعنوان سازندگان برج‌های عشق و عاطفه و اندیشه تلقی می‌شوند. 
    ملااحمدی با اشاره به اینکه در دوره جدید هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان گام‌های خوبی برداشته شده، تصریح کرد: در این دوره نهضت هنرستان در جوار صنعت شروع شد. همچنین امسال برای اولین بار هزار کیت آموزشی در ابتدای سال تحصیلی در بین مدارس به همت خیرین توزیع شد که گام بزرگی در حوزه مدرسه یاری است. وی از رشد ۲ و نیم برابری در جذب خیرین خبر داد و افزود: تا سال گذشته روزانه یک کلاس درس توسط خیرین ساخته می‌شد، اما در یک سال گذشته به ۲ و نیم برابر رسیده که با درنظر گرفتن تورم می‌توان گفت رشد حدود ۱۰ برابری داشته ایم..
    ملااحمدی، رونمایی از ۳ سامانه برای برنامه‌ریزی بهتر در حوزه مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: استان اصفهان همیشه پیشتاز بوده و این آمادگی را دارد که این سامانه را در اختیار کل کشور قرار دهیم تا مدرسه‌سازی بر اساس اولویت‌ها و نیازها انجام و از اتلاف منابع جلوگیری شود. رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز تحویل هزار میلیارد تومان پروژه را تعهد دادیم و امیدواریم دولت هم برای تکمیل پروژه‌ها کمک کند تا بتوانیم آینده بهتری برای آینده‌سازان این کشور رقم زنیم.